10 כללים לבניית אתר אינטרנט מוצלח

נטע פינקלשטיין

25.04.17

כיום ישנם פלטפורמות רבות ואפשרויות רבות לבניית אתרים, לא כל אתר אינטרנט משיג את מטרותיו, בניית אתרים לעסקים/חברות דורש ידע ומקצועיות רבה בכדי להשיג את התוצאה הרצויה ומטרות האתר בדיגיטל. מומלץ לבחון טוב את התהליך וללמוד קצת יותר לעומק על מאפייני תהליך בניית האתר, ללמוד ולדעת עוד כמה פרטים על תהליך בניית האתר ואיך עושים זאת נכון, רכזנו כמה פרטים בסיסיים שכדאי לכם להכיר בכדי ליצור אתר אינטרנט מוצלח אשר ישיג עבורכם את המטרות העסקיות/שיווקיות בדיגיטל.

בניית אתר אינטרנט

1. בדקו מהם המאפיינים של קהל היעד

לא כל מי שגולש ברשת הוא קהל היעד של האתר שלכם. ככל שתצליחו להיות מדויקים יותר בהגדרת קהל היעד, כך יהיה לכם קל יותר לבנות אתר שישיג את המטרות.

בהגדרת הקהל יש להתייחס אל נשים מול גברים, אל צעירים מול מבוגרים, אזור גאוגרפי וכדומה, יש להתייחס לקהלים ספציפיים. כנגזרת של ההגדרה ייבחרו הצבעים של האתר והמסרים שיועברו בו, תיבחר הטיפוגרפיה ותתבצע התאמה שלו לקהל הספציפי. התאמת האתר לקהל יכולה להגביר את התגובה אליו ולהאריך את משך הגלישה בו.

2. אפיינו את מבנה האתר

לא כל פריט מידע חייב להופיע באתר שלכם ולא כל מה שמתאים לאתר אחד מתאים גם לאחר. אפיון אתרים מיועד לשמש כסקיצה ראשונית שממנה יוצרים את מבנה האתר. המבנה חייב להיות אסתטי, נעים לעין וחשוב לא פחות – עליו להיות ברור ונוח לגלישה.

ככל שהגולש יבין טוב יותר מה מצופה ממנו, כך התגובה שלו לאתר תהיה טובה יותר ומשך זמן הגלישה יהיה ארוך יותר, מה שיביא לתוצאות הרצויות כפי שהוגדרו על ידי בעלי האתר.

3. גבשו את מבנה דף הבית

אפשר לראות אתרים רבים בהם דף הבית דומה. המטרה שלכם צריכה להיות יצירת אתר אינטרנט מנצח ולשם כך חשוב לשים דגש על דף הבית. השאלות החשובות הן: איזה מידע צריך להיות בדף המרכזי, אילו צבעים ישמשו אותו מה יהיה המבנה שלו אזו מסרים יעברו ומה יקבל במה מרכזית.

דף הבית הוא הדף הראשון בו נוחת הגולש והמטרה שלכם צריכה להיות שהוא יתקדם מדף זה לדפים הבאים . אם הדף לא ימשוך את הגולש ולא יעביר מיד את המסר, התוצאה תהיה נטישה של הדף.

4. שימו דגש על בידול

כפי שדף הבית צריך להיות יחיד ומיוחד, כך גם הדפים הפנימיים של האתר, אך הם צריכים להיות בעלי מבנה דומה. ברגע שהגולשים הגיעו אל הדפים הפנימיים של האתר זהו סימן טוב כי האתר עניין אותם, אך אין בכך די, חשוב מאד להפוך כל דף למעניין וחשוב לא פחות, להנחות את הגולש מה עליו לעשות מהדף הנוכחי שהגיע אליו.

חשוב מאד ליצור רצף בין הדפים ולאמץ חשיבה של מפת דרכים. כל דף באתר חייב להיות מעניין ולמשוך את הגולש לבצע את המשימה המתבקשת כמו: השארת פרטים באתר, מעבר לדף הבא, קנייה, יצירת קשר ועוד.

5. חשבו כיצד נכון ליצור הנעה לפעולה

כדי להניעה את הגולשים לפעולה עליכם לחשוב מראש מה המטרה של האתר ולחשוב מה הדרך הטובה ביותר לגרום לגולשים לענות על מטרה זו.

יצירת הנעה לפעולה היא שילוב כוחות בין עבודת גרפיקה מוצלחת, תוכן נכון ודיוק בתכנות. בשלב הראשון של אפיון האתר ותכנונו יש לחשוב כיצד ליצור את מאפייני ההנעה לפעולה.

6. עצבו את דף הבית

עיצוב אתר אינטרנט הוא עולם ומלואו. בעת התכנון הגרפי של דף הבית יש לחשוב כיצד הגולשים יושפעו מהחוויה, איזה צבע יגרום להם לפעול כפי שהאתר רוצה שיפעלו ואיפה אמור להיות מונח המידע.

דף הבית יכול להיות מעוצב בצורה שונה משאר הדפים באתר. הוא חייב להיות שונה משאר האתרים בתחום ועם זאת העיצוב שלו צריך להיות נעים וברור.

7. בחרו את הדפים הפנימיים שבאמת משרתים אתכם

משימה חשובה שיש לבצע בטרם בניית האתר היא סינון. יש להפריד בין העיקר לטפל ולזכור כי מה שלא נחוץ לגולשים יכול להפריע להם ולהרחיק אותם החוצה מהאתר. נכון להגיד כי התוכן באתר חשוב ובאתרים רבים יש צורך בחיבור לבלוג או מאמרים, אך אין להעמיס על האתר יתר על המידה ובמיוחד לא להכביד על חווית הגלישה.

בכל נושא הדפים יש לחשוב גם על כובד האתר ועל מה הגולש חווה. ככל שהגולש מבין מה עליו לעשות באתר וככל שקל לו יותר לקבל את המידע אותו חיפש, כך הוא יהיה יותר זמן באתר ויהיה לו קל יותר ליצור קשר או לנוע לפעולה אחרת.

8. בדקו את פלטפורמות הפיתוח השונות

חלק חשוב בפיתוח אתר אינטרנט הוא בחירה של הפלטפורמה הנכונה. היום ישנן כמה פלטפורמות מובילות והמטרה שלכם היא לבחור באחת שמאפשרת לכם להכניס את התכנים בקלות, שמתאימה לנראות במכשירים הניידים ופלטפורמה איתה תוכלו לבנות אתר שאינו סטנדרטי.

בין הפלטפורמות השונות הקיימות אתם יכולים למצוא כאלה שיציעו לכם מערכת סגורה, אך שיהיה קל להקים איתן אתר סטנדרטי, אך לא לעשות שינויים והתאמות אישיות. במקביל אתם יכולים לבחור בפלטפורמת בניית אתרים בעלת קוד פתוח ולבנות אתר ללא מגבלות ובמינימום תלות בפלטפורמה.

9. ערכו בדיקת תקינות

סיימתם לבנות את האתר? רגע לפני שאתם מעלים אותו לאוויר ומתגאים בו, זה הזמן לבדוק כי הכול תקין. זה הזמן לבדוק את האתר גם במכשיר הנייד, לקרוא את מה שכתבתם, לבדוק שהקישורים עובדים כמו שצריך ולהעלות את האתר כשהוא עובד כמו שצריך.

10. עשו אופטימיזציה

גם לאחר סיום הבנייה עליכם להשקיע באתר ולבדוק שהוא משרת אתכם כמו שצריך. מדי פעם היכנסו לאתר, בדקו כמה זמן לוקח לתוכן לעלות, בחנו שהקישורים אכן פעילים ופעלו כדי להפוך אותו לנגיש ונוח יותר לגלישה.

לפרטים ומידע נוסף עבור בניית אתר אינטרנט צרו קשר

 

Pay-Per-Click

-

Content Marketing

-

Development

-

Advertising

-

SEO

-

Social Marketing

-

UX/UI Design

-

Display Advertising

-

Google Ads Management

-

Shopping Campaigns

-

Analytics Reporting

-

User Experience

-

Branding

-

Remarketing

-

Copywriting

-

Dynamic Search Ads

-

performance max

-

Content Strategy

-

Optimization

-

Digital Marketing

-

אנו נוביל אותך למקום הנכון בזירה הדיגיטלית. יצרנו עבורך פתרונות מותאמים אישית שיעזרו לך להצליח בעולמות הדיגיטל. בוא להנות משירותי דיגיטל ייחודיים ואיכותיים שיעזרו לך לקדם את המותג שלך להישגים חדשים.