Stand with Israel

שיווק מחדש – Remarketing

שיווק מחדש היא טקטיקת פרסום אשר צוברת פופולאריות בשנים האחרונות ומשתמשת במידע אשר נצבר אודות פעילות הגלישה של הגולש על מנת לספק לו פרסומות מותאמות אישית.
בדוגמה הפשוטה ביותר, הגולש גלש באתר א' אשר ניסה למכור לו מוצר מסוים. בסופו של דבר הגולש החליט שהוא רוצה לקבל חוות דעת נוספת על המוצר ופנה לאתר השוואת מחירים בו מוצבים באנרים. מערכת השיווק מחדש אשר מתאמת בין הגולש לבין הפרסומות שיוצגו בבאנרים, זיהתה כי הגולש ביקר כבר באתר א', ולכן הציגה לו פרסומת המפנה אותו לאתר א' בתוך אתר השוואת המחירים. כעת, לאחר שהגולש נחשף לפרסומת פעם נוספת וגם ביצע השוואת מחירים, האמון שלו במוצר גדל והוא החליט לרכוש אותו.

 

אחת מן הדרכים הקלות ביותר להגדיר מערכת שיווק מחדש היא באמצעות חשבון Adwords בתוך התיקייה "קהלים". ניתן להגדיר קהלים שונים לכל הקמפיינים או לכל קמפיין בנפרד –

לאחר שמגדירים קמפיין שיווק מחדש, מערכת Adwords שולחת תג אותו יש למקם בכל עמודי האתר, למעט דפים רגישים כמו למשל מערכת ניהול משותפת עם מנהלי אתרים אחרים :

הגדרת הקהלים המשויכים לשיווק מחדש

לאחר שמטמיעים את התג ומוודאים כי הוא נקלט כהלכה, יש עוד מספר הגדרות שניתן לשלוט בהן בעת יצירת רשימה חדשה (רשומת ברירת המחדל נוצרת אוטומטית).
סוג – האם מדובר ברשימה שמבוססת על כללים,תיוג, או שאולי שניהם? אם הרשימה מבוססת על תיוג, הרי שיש לשלב תג נוסף באתר רק באותם עמודים הרלוונטיים לקמפיין. אם הרשימה מבוססת על כללים, ניתן להוסיף רשימה של כללים המתייחסים לכתובת האתר.

סטטוס – האם הרשימה מאפשרת כניסה של חברים חדשים או שמדובר ברשימה סגורה?

משך החברות – משך החברות בימים נקבע לפי אורך החיים של הקובץ הנשתל במחשבו של המשתמש (קובץ העוגיה, cookie) ותפקידו לשייך אותו לרשימה. יש להקפיד להתאים את אופי המודעה למשך החברות. לדוגמה, מודעה על מכירות סוף עונה לשבוע בלבד לא יהיו אפקטיביות לרשימות בעלות אורך חיים של מעל לשבוע….

גודל רשימה – זהו גודל הרשימה הנוכחי. חשוב לשים לב שאין הדבר אומר כמה אנשים צפו במודעה בפועל, אלא מהו גודל קהל היעד אליו מותאמת המודעה בערוץ השיווק מחדש.

כעת ניתן לראות את כל קבוצות הקהלים שהגדרנו תחת לוח הבקרה של רשימות שיווק מחדש

ניתן גם ליצור שילוב מותאם אישית הבנוי מכמה קהלים :

כמה דברים נוספים שכדאי לדעת על רשימת שיווק מחדש

לפי תנאי המדיניות של גוגל, לא ניתן ליצור רשימות שיווק מחדש לאתרים המיועדים לקהל יעד מתחת לגיל 13

גוגל עלולה להציג את שם הדומיין (מתחם) אליו משויכות רשימת השיווק מחדש ואת שמה לצד המודעה עצמה.

ייתכן כי תיתקלו בהצעה לבצע שיווק מחדש דינאמי. זהו למעשה שיווק מחדש בתוך רשת Google Merchant שאינה פועלת כיום בארץ בתוך אתרים בעברית. סוג זה של שיווק מחדש מאפשר ליצור רשימות שיווק מחדש המתבססות על מוצרים ספציפיים שנצפו באתר ומפורסמים בתוך מודעות של Google Adwords :

 


גוגל אוסרת לאזכר במודעות שיווק מחדש מידע רגיש או אישי אודות האדם הכלול ברשימה, גם אם מידע זה זמין למפרסם המודעה.

לסיום, יש לציין כי מידע טכני אודות הטמעת שיתוף מחדש ניתן למצוא במסכי העזרה הרלוונטיים של Adwords ותשובות לשאלות נפוצות אפשר לקבל בפורום Adwords בעברית.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!