Stand with Israel

קידום אתרי סחר וחנויות בקוד סגור (מערכות בניית אתרים סגורות)

 

בשנים האחרונות מגוון הפלטפורמות המתאימות לחנויות וירטואליות ואתרי מסחר גדל ללא היכר. הדבר נכון במיוחד עבור השוק הישראלי שנאלץ להסתפק במערכות דלות בעיצוב ובתכונות במשך שנים רבות. כיום אפשר לבחור בין מערכות רבות בקוד פתוח או בקוד סגור שהותאמו לעברית ולא נופלות מאלו בשוק הבינלאומי.

עם זאת, בכל מה שקשור להתאמה לקידום אתרים, עדיין קיימים הבדלים מהותיים בין המערכות השונות ולא לכולן יש את אותו הפוטנציאל לקידום.

קידום אתרי סחר

קידום אתרים במערכות סגורות :

מערכות בקוד סגור הן מערכות שהקוד שלהן לא נגיש לציבור הרחב ולכן קיימת מגבלה על האפשרות לייבא או לייצא מתוכן מידע, וגם מספר התוספים הוא קבוע פחות או יותר (למרות שעדיין יכולה להיות גישה כלשהיא לכלי מפתחים). מצד שני, אלו לרוב מערכות שקל מאוד לעבוד איתן ומותאמות מאוד למשתמש.

תוכן עניינים:

 

אז מה קורה בכל אחת מהמערכות והאם ניתן לקדם בגוגל?

קידום אתרי Wix

Wix ידועה בתור "הילד הרע" של עולם ה-SEO, אבל החברה עושה מאמצים רבים כדי לשפר אותה וכיום היא הרבה יותר מתאימה ל-SEO. הבעיה היא שזו לא בהכרח הבחירה הטובה ביותר לחנות אי-קומרס מכיוון שאתם צריכים לשלם עוד כסף על תוספים מהחנות שלה מעבר למה שאתם כבר משלמים לה, הדבר נכון גם לגבי אנליזה של SEO (דרך Rabbit SEO). מצד שני, אם האתר שלכם תדמיתי ואתם זקוקים בעיקר לאופטימיזציה פשוטה, Wix היא אולי המערכת שהכי קל לעבוד בה למי שלא מגיע מהתחום מכיוון שהיא מבוססת על ממשק של גרירת אלמנטים ושחרור.

קידום אתרי FolyYou

למרות השם המוזר, מדובר במערכת טובה בכללותה שמותאמת לעברית באופן מלא. האתרים שבונים בה רספונסיבים ונגישים לבעלי מוגבלויות, כך שאתם מרוויחים לא מעט גם בכל מה שקשור לחוויית משתמש. מלבד תגיות מטה וחיבור לאנליטיקס, גם תגיות הסכמה נוספות באופן אוטומטי, וזה יתרון לא קטן. יש גם אפשרות להפניות מאתר ישן והוספה פשוטה של קוד המרות למי שמנהל קמפיינים ממומנים.

קידום אתרי LiveCity

לייב סיטי היא אחת מן המערכות הוותיקות בישראל ובעבר הייתה מאופיינת בעיצובים בסיסיים ולא הכי מתקדמים. היום לעומת זאת היא עברה מתיחת פנים, ולמרות שהיא עדיין בסיסית משהו, דווקא יש לה מאפייני SEO חזקים כמו למשל דגשים ספציפיים למילות מפתח, גישה לכל החלק של ה-HEAD, מפת אתר ואפילו שליטה בקובץ ה-Robots. יש גם מודל לבנייה של חנות וירטואלית, כך שזו בחירה לא רעה אם אתם לא רוצים להסתבך יותר מדי ולהיכנס לעלויות ופיתוחים מיוחדים.

קידום אתרי Kivi

Kivi בנויה על מג'נטו ונתייחס אליה בהמשך.

קידום אתרים מערכות בקוד פתוח חלקי
אלו הן מערכות שיש אליהן גישה חלקית עבור מתכנתים או מספר גרסאות שונות.

קידום אתרי Konimbo

קונימבו היא ללא ספק המערכת הכי מרשימה מבין המערכות הייעודיות לבניית חנויות בעברית. מעבר לעריכת תגי מטה באופן ידני או עם תבניות וחיבור עם אנליטיקס, יש גם תמיכה בגישה למתכנתים (API), מה שהופך את קונימבו לאחת מן המערכות היחידות שהיא פתוחה למחצה.

עוד תכונה מעניינת מאפשרת לשחק עם המשתנים באתר. לדוגמה, אתם יכולים להפוך כותרת H2 ל-H3 או להוסיף Attributions  מסוימים לתגים אחרים. זוהי תכונה יחסית מתקדמת ולכן היא נמצאת בתוך עמוד תוספים ולא כברירת מחדל. בעמוד התוספים אפשר גם למצוא הטמעה של כלי שיווק אחרים (הפיקסל של פייסבוק או הזנת מוצרים מהחנות לפיד המוצרים של גוגל שופינג).

מבחינת עריכת התוכן, יש חיבור קל יחסית לבלוג ולהוספה של תגיות, מה שעוזר ליצור היררכיה טובה יותר עבור גוגל (לפי הדיווחים ברשת, בעבר המערכת קצת צלעה בתחום הזה).

כל זה מצוין, אבל אם אתם מתכוונים להשתמש בקונימבו, קחו בחשבון שזהו לא פתרון מידי, ועליכם לעבור תהליך אפיון יחסית ארוך, כך שמבחינות רבות מדובר בעצם בבניית אתר קלאסית בחברה לבניית אתרים.

קידום אתרי מג'נטו

מג'נטו היא מערכת מוכרת מאוד בחו"ל, אבל בארץ קצת פחות… היתרון הגדול שלה הוא בכך שאם נותנים לה מספיק משאבים מבחינת השרת, היא יכולה לגדול עם הזמן ואין צורך לגעת בהגדרות שלה. כפועל יוצא מכך, כל עוד אין לכם שרת מאוד מהיר או שרת ייעודי, סביר להניח שתתקשו להשיג מהירות גבוהה במבחני מהירות, וזה עוד לפני שדיברנו על כך שעדיין אין מספיק מתכנתים שמתמחים בה בארץ.

הגרסה המקצועית והתוספים היותר מורכבים גם לא ממש זולים.  לדוגמה, התוסף שמקביל לתוספי קידום האתרים בוורדפרס ושמו SEO Ultimate Pack  עולה (קחו נשימה עמוקה) לא פחות מ-249$…

לסיכום, עד כמה שמג'נטו מרשימה, סביר להניח שכל עוד אין לכם תכנון לחנות עם אלפי מוצרים או כזו שתוציא גם ל-ASOS את העיניים, אין לכם ממש צורך בה.

קידום אתרי Kivi

Kivi מבוססת על מג'נטו פרמיום ולמעשה נארזה מחדש תחת ממשק בעברית. כל זה אומר שאתם מקבלים חבילה מאוד נחמדה עם התאמה ל-SEO בלי הרבה מכאבי הראש שהזכרנו לפני כמה שורות. בין היתר תוכלו לשלוט בתגי המטה וליצור תבניות, ליצור URLים בעברית (למי שמסתדר עם זה) ומפת אתר. לפי רשימת התכונות שמפורסמת באתר המערכת, היא אף מייצרת תגי קנוניקל באופן אוטומטי. בונוס נחמד נוסף הוא ייצוא וייבוא יחסית קל של מידע.

קידום אתרים במערכות בקוד פתוח
מערכות בקוד פתוח הן מערכות שנוצרו על ידי קהילות של מתכנתים מכל רחבי העולם. כפי שתראו מיד, בארץ וגם בעולם יש העדפה גדולה לוורדפרס למרות שגם מערכות אחרות מאפשרות ליצור חנויות.

קידום אתרי וורדפרס

ונתחיל דווקא עם הדובדבן שבקצפת : וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן המובילה כיום ויש אפשרות להרכיב עליה תוספים רבים כולל תוספי SEO ותוספים לחנות וירטואליות. השילוב של מספר תוספים יחדיו נותנת למקדם את היכולת לשלוט בכל "פיפס" באתר וזו הסיבה  העיקרית לכך שזו מערכת שאהובה מאוד על מקדמים באופן ספציפי.

למרות זאת, לא הכול ורוד, והסיבה היא שאם אתם לא בונים תבנית מותאמת אישית, אתם עשויים ליפול על תבנית עם לא מעט "זבל" שיאט את האתר. גם שימוש בתוספים לא אופטימליים יכול לגרום לבעיות אם אתם עושים שימוש בחבית אחסון שיתופית (ברירת המחדל של רובינו). מצד שני, כשיש לכם כל כך הרבה חופש פעולה, למצוא שילוב טוב זה בהחלט אפשרי ויש כמה תוספים שהתפקיד שלהם הוא להאיץ את המערכת דרך הפצה דרך מספר שרתים (CDN) או שמירה לזיכרון מטמון (Cache), בניית אתרי אינטרנט  מותאם אישית ( פיתוח על בסיס וורדפרס ) הוא פתרון מושלם לאתר וקידום בגוגל .

קידום אתרי ג'ומלה

בעבר ג'ומלה הייתה חלופה מכובדת למדי לוורדפרס והשתמשו בה לבניית אתרים מורכבים, אך הגרסאות האחרונות של וורדפרס צמצמו מאוד את הפערים. מבחינת השוק המקומי, הקהילה הישראלית נמצאת הרבה מאחור והגרסה האחרונה הזמינה בעברית היא מ-2013 (!). זה לא אומר שלא תוכלו למצוא מפתחי ג'ומלה בארץ, אלא שזה כנראה לא יהיה שווה את הזמן ואת הכסף שלכם…

כמו לוורדפרס, גם לג'ומלה יש הרחבות SEO, אך נראה שאין הרחבה אחת מושלמת ואתם צריכים תוסף נפרד לכל משימה כמו למשל חלוקה לדפים, יצירת תגי קנוניקל, התחברות לכלים של גוגל ועוד. נראה שהמצב המעציב הזה מעיד יותר מכל על כך שמקדמי האתרים המשיכו הלאה…

קידום אתרי דרופל

כמעט את כל מה שאמרנו על ג'ומלה אפשר להגיד גם על דרופל ושתיהן מתחרות על קהל יעד דומה שהוא פחות משתמשי הקצה ויותר המתכנתים. גם המצב של דרופל בעברית לא ממש מזהיר ובעוד בעולם עברו כבר לגרסה 8, הגרסה האחרונה בעברית היא עדיין 7.

איך מקדמים כשיש

מגבלות?
אם אתם משתמשים במערכת יחסית מוגבלת ולא יכולים לעבור למערכת אחרת בלי להוציא אלפי שקלים או שמסיבות כאלו ואחרות אתם לא יכולים לבחור במערכת אופטימלית, תאלצו להסתדר עם מה שיש ולעבוד באופן ידני. למשל :

1.אם אתם לא יכולים ליצור תגי מטא אוטומטים עם שינויים במילות המפתח, כתבו ידנית את תגי המטא לעמודים שהכי חשוב לכם לקדם.

2. בשביל לא להשתגע, השתמשו בגוגל תג מנג'ר כדי להתחבר עם מערכות חיצוניות. גם במערכות הכי בסיסיות אמורה להיות אפשרות להכניס קוד HTML.

3.אם אין לכם אפשרות ליצור תגי קנוניקל, אתם עדיין יכולים לקבוע פרמטרים שגוגל יתעלם מהם דרך ה-Search Console. כנ"ל לגבי סכמה (דרך כלי הסימון).

4.בצעו אופטימיזציה של מהירות על ידי הקטנת התמונות שאתם מעלים לשרת.

5.תמיד בררו אם אתם יכולים לשפר את הפונקציות הקיימות. כאן דווקא עשוי להיות יתרון לחברות קטנות יותר שיש להן פניות לעזור לכם ולא ירצו להפסיד אתכם כלקוחות.

 

האם לקדם אתר בעצמם?
גם אם מציגים בפניכם את כל היכולות של המערכת, חשוב להשתמש בשירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית וזאת מכמה סיבות שונות:

1. כמעט תמיד ישנן דקויות שמנהל האתר לא תמיד שם לה אליהן, אבל הן חשובות מאוד ודורשות הבנה של מקדם אתרים עם ניסיון. לרוב מקדמי האתרים יש ניסיון עם המערכות המובילות בשוק וגם שפה משותפת עם חברת בניית האתרים.

2.אחד מהפקטורים החשובים ביותר עבור קידום אתרים אורגני בגוגל הם עדיין הקישורים, וזה דבר ששום חנות וירטואלית לא יכולה לספק לכם מהקופסה מכיוון שהקישורים האלו דורשים פעילות מחוץ לאתר (off page).

3.הדבר נכון גם לגבי שימוש בכלים של גוגל : חלק מהם הם טכניים, ועל מנת להפיק מהם את המרב ולהוציא מהם תובנות, יש צורך להיות בעל הבנה בתחום.

לסיכום
בסופו של דבר, בחירת הפלטפורמה המתאימה ביותר לצרכים שלכם היא לא עניין של מה בכך וכדאי להשקיע בכך מחשבה. אם אתם מבצעים את תהליך בניית האתר במקביל לתהליך הקידום (מה שיכול להיות רעיון לא רע בכלל), היעזרו בחברת הקידום שלכם על מנת לבצע את הבחירה הטובה ביותר עבור תהליך הקידום.

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!