Stand with Israel

איך לשווק מוצר באינטרנט?

 

אז נגיד שאתם נמצאים בתהליך פיתוח מוצר חדש, יש לכם רעיון מצוין ואתם בטוחים שהוא יימכר כמו להיט, אבל מה עושים מכאן? אחרי הכול, כל יום יוצאים לשוק אלפי מוצרים חדשים שמשווקים באינטרנט ומבטיחים פלאים וניסים. חלק מהם אחרי כמה שנים טובות של פיתוח, אבל יש גם כאלו שנסמכים על מימון המונים, ואז הם זוכים לחשיפה עצומה עוד לפני בכלל שעברו את שלב האבטיפוס.

שיווק-מוצר-באינטרנט

איך לבנות מוצר נחשק ומושך (על קצה המזלג)

אז בואו נדבר טיפה על שלב בניית המוצר: מוצרים שיש להם כיום הצדקה בשוק הם כאלו שעונים על אחד או יותר מהקריטריונים הבאים:

  • הם פונים לקהל יעד נישתי שזקוק לפתרון (לדוגמה, יש היום מוצרי תמיכה לגב לשימוש יום יומי עבור מי שסובל מיציבה לא נכונה)
  • יש להם טכנולוגיה או ייחוד יוצאי דופן (שייקרים עם וואקום לשמירת הערכים התזונתיים)
  • מחיר: הפיכת קטגוריה יקרה לזולה באמצעות הצעת מוצר במחיר שווה לכל נפש או שינוי אופי השימוש בו (מקרן קומפקטי להקרנות ביתיות)

מעבר לכך, מוצרים היום צריכים להיות קלים לתפעול או לכל הפחות להפעלה ראשונית. לא סתם כל הגדג'טים האחרונים מגיעים עם מקסימום דף אחד או שניים של הוראות הפעלה. אם הם לא מאוד מסובכים לתפעול, ההנחה היא שהגולשים יידעו איך להפעיל אותם על פי הפידבק שהם מקבלים בזמן השימוש או אפילו סרטוני הדרכה.

הסיכון שבשיווק המוצר באופן בלעדי דרך אמזון

לאחר שיש לכם מוצר ביד, השאלה הראשונה שתחשבו עליה היא בדרך כלל איך לשווק אותו ברשת. לא מעט יצרנים שרוצים לשווק את המוצר שלהם באופן ישיר ללא מתווכים חושבים לעשות זאת דרך אמזון. זוהי אפשרות נהדרת שנותנת הרבה חשיפה אם יודעים לבנות נכון את החנות, אבל יש בה גם סיכון אם שמים את כל הביצים בסל אחד.

הסיבה המרכזית לכך היא לא רק שהתנאים של אמזון נוטים להיות קשוחים, אלא בעיקר בגלל שהרבה פעמיים מגיעות תלונות על המוכר שאין לו איך להתמודד איתן. לפעמיים אלו תלונות אמיתיות מצרכנים לא מרוצים, אבל  לא מעט פעמיים אלו תלונות פיקטיביות מצד מתחרים (יש אפילו מקרים של התחזות למקור וטענות לזיופים "הפוך על הפוך").

בשלב זה, הרבה מוכרים מגלים שלאמזון הרבה יותר קל לנפנף אותם מאשר לנסות לפתור להם באמת את הבעיה והם מוצאים את עצמם מול שוקת שבורה גם אם כבר העבירו את המלאי שלהם לאמאזון בשיטת המשלוח הישיר מהמחסנים שלה (Dropshipping).

השיטה המועדפת: בניית אתר למוצר

על מנת שלא תגיעו למצב בעייתי בו פלטפורמה חיצונית גרמה לכם נזק כבד, הפתרון האפקטיבי ביותר הוא לבנות לעצמכם אתר מכירות ייעודי עבור המוצר שהתחלתם לייצר (או אתם משווקים באופן בלעדי באזור מסוים). היתרון המרכזי של אתר מכירות שכזה הוא שאתם לא תלויים בשום פלטפורמה אחרת. יש אומנם חנויות וירטואליות בפייסבוק ואפילו באינסטגרם, אך רובן פשוט שולחות את הגולש לדף אינטרנט חיצוני.

אם אתם משווקים מוצר אחד בודד או סדרה של מוצרים דומים, אתר המכירות שלכם אפילו לא צריך להיות מורכב במיוחד. לפעמיים מספיק מעין עמוד נחיתה מורחב או מיני סייט הכולל בתוכו סל קניות לאפשרות הרכישה. בעמוד הנחיתה / באתר נציג תמונות מכמה זוויות שמסבירות על התכונות שלו ומספק אפשרות להזמנה ישירה שלו או טופס להשארת פרטים במקרה ונדרש קודם כל בירור של נציג מכירות.

החיסרון המרכזי של אתרים קטנים הוא שקשה יותר לקדם אותם על מגוון של מילות מפתח והם מתאימים יותר לקידום ממומן מאשר קידום אורגני.

ערוצי השיווק המרכזיים כיום ברשת:

אחרי שיש לכם אתר ובסיס טוב דרכו אתם יכולים למכור, הגיע הזמן לשווק אותו ולהזרים אליו תנועה מכיוון שהגולשים בדרך כלל לא יגיעו לבד.

אלו הם ערוצי הפרסום המרכזיים היום ברשת:

  • שיווק ברשתות חברתיות: אינסטגרם, פייסבוק, פינטרסט ונוספים…
  • שיווק ממומן דרך גוגל ורשתות חברתיות
  • קידום אורגני בגוגל
  • שיווק מבוסס תוכן (כתבות תדמית, אאוטבריין, טאבולה)

כפי שאתם רואים יש בהחלט כמה וכמה ערוצים שונים, וחשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות כולל בדרך כלל פתיחה של חשבון עסקי, פרסום בקבוצות, העלאת תמונות או סטוריס של המוצר לפיד (באינסטגרם) ויצירה של אוספים בפינטרסט. כל אלו מתאימים מאוד לשיווק של מוצרים בעלי חזות ויזואלית.

אם המוצר שלכם הוא לא מוחשי ופונה לקהל יעד מוגדר כמו למשל עצמאיים שצריכים תוכנה לניהול חשבונות, תצטרכו להשקיע בשיתופי פעולה ובניית רשת של קשרים עם "משפיענים" שיוכלו להמליץ על המוצר שלכם דרך הפיד או קבוצות שהם פעילים בהן. זה יעניק למוצר שלכם תו איכות שיהיה קשה להשיג בדרכים אחרות בפלטפורמות החברתיות.

יש גם פלטפורמות שמאפשרות לכם לפתוח חנות פנימית שלמעשה יוצרות קטלוג מהמגוון הקיים שלכם וכל פריט בחנות יכול לקשר לכתובת שונה אצלכם באתר. בחלק מהאזורים (בעיקר בארה"ב), יש גם אפשרות תשלום ישירה בלי שהגולשים בכלל יצטרכו לעבור באתר שלכם.

שיווק ממומן דרך גוגל ורשתות חברתיות

השיווק הממומן במרבית הרשתות והאתרים עובד על אותו עיקרון: אתם משלמים עבור כל לחיצה או מספר חשיפות מסוים על המודעה שלכם. כיום שתי החברות השולטות בתחום הן פייסבוק (ברשת שלה נכללות גם אינסטגרם, המסנג'ר ו-Whatsapp) וגוגל.

ההבדל המרכזי ביניהן הוא שגוגל פועלת בדרך כלל על פי מילות מפתח רלוונטיות ואתם למעשה מתחרים עליהן עם מפרסמים אחרים (יש מילים יקרות יותר ופחות). לעומת זאת, בפייסבוק והרשת שלה המיקוד הוא על בעיקר על פי מאפיינים של קהל היעד כגון תחומי עניין, מאפיינים דמוגרפים, תחביבים וכו'.

בשל שתי שיטות המיקוד האלו, גוגל מתאימה יותר למי שמחפש מוצר באופן אקטיבי ולכן חשוב מאוד לחשוב על מילות מפתח שמראות על כוונת רכישה. לעומת זאת, בפייסבוק הרכישות הן ספונטניות יותר ולכן המיקוד חייב להיות סופר איכותי. אתם לא רוצים לחיצות מיותרות שיעלו לכם כסף.

שיווק ממומן אומנם מכניס אתכם למעגל של השקעת תקציב קבוע בכל חודש, אבל קל מאוד למדוד את התוצאות בעזרת הנתונים שכל מערכת מספקת  (מדדים) מספר חשיפות, מספר לחיצות ומספר ההמרות (לדוגמה, שליחת טופס).

ניתוח נכון של התוצאות יאפשר לכם לדעת אילו מודעות עובדות טוב יותר מאשר אחרות ואילו ערוצים אפקטיביים יותר מאחרים. כך תוכלו לשנות את החלוקה הפנימית של התקציב שלכם שמיועד לפרסום ממומן.

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל היא שיטת השיווק הטובה ביותר עבור אתרי אינטרנט קלאסיים מכיוון שמרבית הגולשים עדיין לוחצים על התוצאות האורגניות. העניין הוא שאם אתם נמצאים בזירה מאוד תחרותית, תצטרכו סיוע של חברת קידום אתרים כדי להביא את האתר שלכם למקום גבוה.

מצד שני, אם המוצר שלכם חדשני והגולשים לא ממש חושבים עדיין לחפש אותו, תצטרכו לחשוב באופן יצירתי על מילות מפתח שעונות על צורך מסוים ולא בהכרח על רכישה ישירה של מוצרים.

לדוגמה, אם נחזור לדוגמה של השייקר עם וואקום אז כדאי לחשוב על ביטויים שקשורים לבריאות ושייקים או שייקים וערכים תזונתיים כי הגולש לא יעשה קישור ביניהם לבין וואקום באופן טבעי.

שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן הוא שם כולל לשיווק שמתבסס על יצירת תוכן עם ערך כלשהו לגולש. כיום מדובר בדרך כלל בפוסטים אורחים, כתבות תדמית באתרים גדולים ורשתות פרסום שמביאות את הגולש לעמוד עם מידע אינפורמטיבי שלמעשה מדבר על מוצר מסוים (לא עמוד נחיתה קלאסי).

שתילה של כתבת תדמית יכולה להיות עניין יקר של כמה אלפי שקלים עבור כתבה בודדת, תלוי באיזה אתר אתם מתכוונים לפרסם. זו טקטיקה טובה למי שרוצה לבצע חשיפה חד פעמית נרחבת מאוד של מוצר שנכנס לראשונה לשוק.

לעומת זאת, רשתות הפרסום כגון טאבולה ואאוטבריין דומות יותר לקידום ממומן בגוגל, רק שהן מתבססות על התוכן של הדף שהגולש צופה בו כרגע. כאן צריך להשקיע בתוכן איכותי שגם כן ייגע בעיקר בצורך או סיטואציה מסוימת (שיפור היציבה למי שאין לו יכולת ללכת לעשרה שיעורי פילאטיס בשבוע).

העמוד צריך להיות אינפורמטיבי ומועיל לגולש, אבל גם לאזכר את המוצר ולמעשה לשכנע את הגולש שהוא עונה על הצורך שמופיע במאמר. ברוב הרשתות האלו יש כללים ברורים מאוד לגבי מה מותר ומה אסור מבחינת אופי הטקסט, הקריאה ושילוב של תמונות או סרטונים. כמובן שחשוב לשים לב לכל אלו כדי שלא יפסלו לכם את הקמפיין.

לפרטים ומידע נוסף לשיווק מוצר ואתרי E-commerce מוזמנים ליצור קשר 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!