Stand with Israel

השינויים ב Google Webmaster Tools במהלך שנת 2011 ותחילת 2012

כלי ה – Webmaster Tools עבר שינויים רבים מאז הוצג לראשונה על ידי גוגל לפני מספר שנים, ואפשר לבעלי אתרים לקבל דו"ח שגיאות עבור האתר שלהם ורשימה של קישורים המפנים אליו. כיום משמש הכלי לבדיקה של נתונים רבים נוספים כמו למשל מיקומים של מילות מפתח, והוא מאפשר גם לשלוט בהגדרות רבות הקשורות להופעה של האתר בדפי התוצאות של גוגל. במהלך השנה האחרונה (2011 עד תחילת 2012), עבר הכלי מספר שינויים נוספים שחשוב להכיר :

google webmaster

עיגול מספרי של חשיפות ולחיצות

החלק בכליWebmaster Tools אשר מציג את מספר החשיפות של דפים מן האתר בתוצאות החיפוש בהתאם לשאילתות מסוימות, עודכן בתחילת 2011, כך שכמות החשיפות והלחיצות מעוגלת כלפי מעלה או למטה. למשל, 27,100 חשיפות יהפוך ל- 27,000, ואילו 33,100 יהפכו ל- 35,000. בגוגל טענו שהשינוי לא יגרום לסטייה מקסימאלית של 10%, וזוהי סטייה לא משמעותית במיוחד.

אימות קל יותר למנהלי אתרים

באפריל 2011, גוגל הציגה מסך נוח יותר עבור מי שרוצה לאמת את האתר שלו בפעם הראשונה ב- Webmaster Tools (ללא אימות, אין כלל גישה לכלי). המסך החדש מציג את אפשרויות האימות הנוחות ביותר בהתאם לפרטי המשתמש. למשל, אם למשתמש יש חשבון Analytics, שמקושר לאתר, הוא יוכל לבצע את האימות בלחיצת כפתור פשוטה.

מעבר לכך, כל האתרים שנבנו לאחר העדכון ב- Google Sites, מערכת בניית האתרים הפנימית של גוגל, מאומתים בצורה אוטומטית.

הסרה נוחה יותר של דפים בעיתיים

אחד החסרונות המשמעותיים ביותר שלTools Webmaster היה נעוץ בדרישה שכל עמוד אותו מבקשים להסיר, יציג שגיאת 404 לרובוט של גוגל או ייחסם בצורה ידנית על ידי קובץ Robots.txt או תג noindex. אם למשל היה מדובר בעמוד דינאמי שמקבל פרמטר מסוים, אי אפשר היה סתם למחוק את קובץ המקור מהשרת, מכיוון שהוא שימש למעשה גם עמודים אחרים.

בחודש מאי, גוגל הסירה את הדרישה הזו באופן חלקי, מתוך מחשבה שבעל חשבון ה- Webmaster Tools זוהה בכל מקרה כבעל האתר. ההסרה החדשה תקפה ל- 90 יום במהלכה גוגל לא מציגה את העמוד בתוצאות החיפוש. לאחר מכן, העמוד עצמו עדיין צריך להיחסם ידנית או להחזיר הודעת שגיאה.

כלי תצוגה מקדימה

כלי התצוגה המקדימה של גוגל הוא חידוש שהוצג בסוף 2010 ונתן לגולש אפשרות לצפות בתצוגה מקדימה של האתר עוד לפני שנכנס אליו, הישר מתוך תוצאות החיפוש. עם זאת, מנהלי אתרים רבים נתקלו בתצוגה לא מתאימה של האתר שלהם או חלקים ממנו.

כלי התצוגה המקדימה של Webmaster Tools שהוצג גם הוא במאי 2011, נועד לתת למנהלי האתרים לצפות בתצוגה מקדימה של כל אחד מן הדפים באתר שלהם. בנוסף לכך, אם התגלו בעיות במהלך יצירת התמונה המקדימה, הן הופיעו בחלק נפרד מתחת.

חיבור Webmaster Tools עם Google Analytics

שינוי משמעותי שגוגל ערכה במהלך 2011 , גרם לכך שמידע רב על מילות מפתח שמקורן בחיפוש אורגני, הוצפן מפני תוכנות סטטיסטיקה לאתרים, ובראשן Google Analytics, התוכנה הפנימית של גוגל.כנראה שעל מנת לפצות על כך, גוגל הציגה אפשרות חדשה לצפות בנתוני Webmaster Tools הישר מתוך חשבון האנליטיקס, וכך לצפות גם בנתונים אודות מילות מפתח מוצפנות (ללא אפשרות זיהוי של המשתמשים).

התכונה החדשה נתנה למשתמשים את היכולת לבצע חתכים מתקדמים בנתונים המתקבלים מתוך , ממש כמו עם שאר הנתונים המוצגים ב – Analytics, אך הם נאלצו לאשר את השימוש בה בצורה ידנית דרך קישור שהופיע בתוך ממשק Analytics החדש.

הצגה של פעילות כפתור +1

עם הצגת כפתור "+1″ שהיה בעצם המקבילה של גוגל ללייק של פייסבוק, היא הציגה את הפעילות של הגולשים גם ב- Webmaster Tools. אם משתמש מסוים לחץ על כפתור +1 ליד דף מן האתר בתוצאות החיפוש, או אפילו בתוך האתר עצמו, הלחיצה שלו תיספר ותוצג במסך מיוחד. גם חשיפות ולחיצות שהמלצת +1 הופיעה לידן, יוצגו בנפרד מהשאר וכך אפשר להשוות את אחוז הלחיצה (CTR) עם ובלי ההמלצות האלו.

אפשרויות נוספות לטיפול בפרמטרים של כתובות אתרים (URL)

הכלי המקורי לטיפול בפרמטרים של כתובות אתרים, העניק למנהלי אתרים את היכולת להפוך פרמטרים מסוימים לשקופים בעיני הרובוט של גוגל. אם למשל היו קיימים שני עמודים שמציגים תוכן זהה עם פרמטרים שונים, חסימה של הפרמטר הזה, הייתה מונעת מהרובוט של גוגל לאנדקס את העמוד בשתי גרסאות זהות שרק הכתובת שלהן שונה. כך למעשה,כמות התוכן הכפולה באתר הייתה יורדת וגם היה נחסך רוחב פס.

השיפור בכלי נתן למנהלי האתרים לבחור האם הפרמטר משנה את תוכן העמוד או לא. במקרה והפרמטר לא משנה את תוכן העמוד , גוגל בוחר אוטומטית את הגרסה "המייצגת ביותר". במקרה והפרמטר כן משנה את תוכן העמוד , אפשר לבחור כיצד להתייחס אליו ומהי המשמעות שלו. לדוגמה, אם יש באתר שני עמודים שאחד הוא נגזרת של השני, אפשר להגיד לגוגל לאנדקס רק את העמוד המקורי ולא את הנגזרת שלו באמצעות בחירה בערך יחיד של הפרמטר, וזאת על מנת שלא ליצור בעיה של תוכן משוכפל.

שליחה של עמודים ישירות לגוגל

למרות שגוגל בדרך כלל סורק את הרשת ומוצא את רוב העמודים החדשים או המעודכנים באתר באופן עצמאי, לעיתים מנהלי אתרים צריכים להשתמש במפת אתר על מנת להורות לגוגל אילו עמודים התחדשו באתר שלהם. מפת אתר היא כלי טוב, אבל אי אפשר להשתמש בה כדי להורות על עמוד ספציפי שדורש סריקה, אלא אם כן עורכים אותה ידנית כל הזמן.

החידוש שהוצג ב – Webmaster Tools בחודש אוגוסט, נתן למנהלי אתרים לשלוח לרובוט של גוגל עמודים ספציפיים לסריקה באופן מיידי תחת מגבלות מסוימות כמו למשל, מספר מקסימאלי של חמישים עמודים לשבוע. בצורה זו, מי שהעלה "תוכן חם" לרשת ורצה שגוגל ייראה אותו כמה שיותר מהר, הפך לעצמו את החיים להרבה יותר קלים…

שליטה טובה יותר ב – Sitelinks

בחודש אוגוסט, גוגל עדכנה את אלגוריתם Sitelinks, אשר אחראי על הצגת דפים פנימיים בולטים מן האתר מתחת לעמוד הראשי שלו בתוצאות החיפוש. מכיוון שהמספר והמגוון של Sitelinks גדל בעקבות השינוי, גוגל נתנה למנהלי אתרים לציין כתובות של עמודים ספציפיים שהם העדיפו שלא יוצגו בתוך Sitelinks, בתוך Webmaster Tools. עם זאת, גוגל לא התחייבה שהעמודים האלו לא יופיעו בשום פנים ואופן, אלא רק שהעדיפות שהאלגוריתם נותן להם בפועל תרד.

סידור מחדש של קישורים חיצונים ופנימיים

מכיוון שכלי Webmaster Tools אפשר לאמת גם אתרים שישבו על סאב דומיין או ספריה פנימית בתוך האתר, כל הקישורים שלא תאמו את כתובת האתר הספציפית שאומתה, נחשבו לקישורים חיצונים. למשל, קישור מ subdomain1.mydomain.com אל mydomain.com, נחשב לקישור חיצוני.

הארגון מחדש של הקישורים החל מאוגוסט 2011, הפך את כל הקישורים שכוללים את כתובת הדומיין הראשי לקישורים פנימיים, וכך הציג בעצם תמונה מציאותית יותר של היחס בין קישורים חיצונים ופנימיים. היו מקדמי אתרים שראו בכך עוד הוכחה לכך שגוגל מתייחס לסאב דומיינים וספריות משנה כאתרים זהים לאתר הראשי.

מרכז בריאות לאתרים

"מרכז הבריאות" שהחליף את עמוד הבית הנוכחי של Webmaster Tools בסוף ספטמבר, סידר מחדש את רשימת האתרים לפי כמות הבעיות שנמצאה בהן והסוגים שלהן (כאשר יש בעיות קריטיות יותר ופחות). הסיווג הראשוני של הבעיות כלל תוכניות זדוניות (Malware), דפים חשובים שהוסרו בטעות, ודפים חשובים שנחסמו דרך robots.txt.

גוגל כמובן הייתה מודעת לכך שקיימות בעיות רבות נוספות המדירות שינה מעיניהם של מנהלי האתרים , ולכן היא הבטיחה להוסיף שיפורים בעתיד. ואכן, בחודש מרץ של 2012, היא ביצעה שינוי נוסף והקימה מעין בית חולים פרטי לכל אתר בנפרד. בית החולים הפרטי מקבץ יחדיו בעיות מסוג מסוים לפי סדר החשיבות שלהן ולפי היכולת לתקן אותן באופן עצמאי.

סטטיסטיקה לכותבים

במהלך 2011 גוגל החלה לקשר בין פרופילים של כותבים מחשבונות גוגל וגוגל פלוס למאמרים שונים ברשת. לכן, היה זה רק מתבקש שהיא תיתן להם גישה למעין גרסה מצומצמת של Webmaster Tools. הגרסה החדשה משתמשת בפרטי הכניסה הרגילים, ומציגה את מספר החשיפות והלחיצות לכל מאמר של הכותב.

שינוי בצורת החישוב של מיקומים ממוצעים

המיקומים המוצגים ב- Webmaster Tools עבור מילות מפתח הן מיקומים ממוצעים שנאספו מסך כל הגולשים שקיבלו דפי תוצאות חיפוש רלוונטיים. בתחילת השנה הזו (2012) הכריזה גוגל על שינוי החישוב, כך שאם יותר מדף אחד מהאתר התקבל בחיפוש עבור מילת מפתח מסוימת (דבר שבהחלט יכול לקרות), המיקומים שיילקחו בחשבון הם רק המיקומים הגבוהים ביותר. צורת החישוב החדשה משקפת בצורה טובה יותר את המיקום האמיתי והיא משפיעה לטובה על המידע המוצג.

שיפורים בתצוגה ובדיקה של מפות אתר

כפי שהוסבר קודם לכן, התפקיד של מפות האתר הוא לאפשר לגוגל לאנדקס דפים חדשים ביעילות. עד כה, מסך מפות האתר של Webmaster Tools היה פשוט למדי וכלל לחצן פשוט של שליחת מיקום המפה לגוגל.

בסוף ינואר נוספו למסך כמה אפשרויות מעניינות כמו למשל היכולת לבדוק מפת אתר לפני שהיא נשלחת בפועל ולצפות בטעויות שמתגלות לפי מקבצים שונים המוגדרים על פי סוג הבעיה. סוגים שונים של מפות אתר כמו למשל מפות אתר לוידיאו ולתמונות, מקובצות מעתה כולן באותו מקום וכבר לא מוגדרות כניסוי של Google Labs.

הצגת שגיאות על גבי ציר הזמן

שינוי חשוב ביותר שנכנס לתוקף במרץ 2012 , מסדר מחדש את תצוגת השגיאות ומחלקת אותן לשתיים : שגיאות ברמת האתר שמונעות גישה לאתר כולו, ושגיאות ברמת הכתובת המונעות גישה לכתובת מסוימת ספציפית. יתר על כך, מעתה גם השגיאות בתוך אתר מסוים מסודרות לפי רמת החומרה שלהן והיכולת לפתור אותן באופן עצמאי. ישנה גם תצוגה על ציר הזמן עבור סך כל השגיאות, תכונה שמאפשרת לבדוק מהי המגמה הכוללת והאם בתאריך מסוים חל שינוי דרסטי (לטובה או לרעה) במספר השגיאות.

 

לסיכום,
חשוב מאוד לעקוב אחרי השינויים המתרחשים ב – Webmaster Tools, אם באמצעות אתרים שונים ברשת ואם באמצעות הבלוג הרשמי של גוגל למנהלי אתרים המספק מידע אודות שינויים מספר ימים לאחר שהם מתרחשים בפועל. מעקב אחר המידע הרלוונטי ברשת, יעזור לכם להתמודד עם כל השינויים והעדכונים בזמן אמת.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!