Stand with Israel

שאלות ותשובות על קידום אתרים : 15 מושגים שכל בעל אתר חייב להכיר

 

למרות שגוגל טוענת כי היא משנה את האלגוריתם שלה מאות פעמיים בשנה ועולם קידום האתרים אכן לא נראה היום כפי שנראה לפני עשר או אפילו חמש שנים, הפקטורים המרכזיים שעל פיהם נקבע סדר התוצאות לא השתנו באופן כה קיצוני. לצד זאת, יש לא מעט מונחים שהם חלק מרכזי מעולם ה-SEO גם אם הם בעצמם לא פקטורים.

אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו ולמעשה כל אדם שיש לו אתר ומעוניין לקדם אותו בגוגל צריך להכיר אותם ואת משמעותם

שאלות ותשובות על קידום אתרים

אז הנה 15 מושגים בסיסיים שכל בעל אתר חייב להכיר:

 

1.מהן מילות מפתח ומחקר מילות מפתח?

מילות המפתח הן ביטויים מרכזיים שאנחנו רוצים שהגולשים יקלידו בגוגל ודרכן יגיעו אלינו. שימו לב שגם  אל ביטוי עם כמה מילים מתייחסים למעשה כמילת מפתח בודדת (Keyword).

מחקר מילות מפתח הינו התהליך שבו בוחרים את המילים הכי רלוונטיות לאתר שיביאו הכי הרבה לקוחות או משתמשים רלוונטיים. ברשת יש כלים שונים שמוצאים עבורנו את המילים האלו.

2.מהן תגיות ה-META?

תגיות המטא הן תגיות מיוחדות שנמצאות בקוד ה-HTML של העמוד ואותן גוגל יכול לקרוא כדי להבין בצורה טובה יותר במה הוא עוסק. תג ה- Title (שלמעשה אין לו את החלק של ה-Meta בקוד והוא תג עצמאי) הוא כותרת העמוד שאתם רוצים שתופיע בתוצאות החיפוש. היא גם מופיעה בראש חלון הדפדפן.
תג ה-Meta Description מציין את התיאור שאנחנו רוצים שיופיע מתחת לכותרת. האורך המקסימלי של שני התגים האלו הוא 60 תווים ו-120 תווים פחות או יותר (בטלפונים המקסימום קצת יותר קצר).
חשוב להדגיש כי אלו הן המלצות בלבד וגוגל עשוי לבחור להציג כותרות ותיאורים שונים בהתאם למילות המפתח שהגולש מחפש.
עוד חשוב לדעת שבעוד ל Title יש השפעה מסוימת על הדירוגים של האתר (בהתאם למילות המפתח שנמצאות בו), ל-Meta Description אין חלק בדירוגים, למרות שהוא עשוי להשפיע על כמות הלחיצות שהאתר יקבל (ה-CTR, שעוד נדבר עליו).

3.מהן הכותרות שאינן תגיות META?

למרות שלעיתים מתייחסים אליהן כחלק מתגיות המטא, הרי שמדובר בסוג שונה של כותרות שמופיעות בעמוד עצמו ונקראות H1 עד H6 באופן דומה לכותרות בוורד.
כותרת ה-H1 היא הכותרת המרכזית והיא אמורה להופיע רק פעם אחת, כשרצוי שתכלול לפחות מילת מפתח אחת. שאר הכותרת בהן משתמשים הן בדרך כלל H2 ו-H3 כדי להפריד בין נושאים שונים. תגית H2 תפריד בין נושאים או חלקים שונים בעמוד ותגית H3 בדרך כלל תוקדש לנושאים או חלקיים משניים ותופיע תחת תגית H2.

4.מה הוא קובץ ה- Robots.txt?

קובץ ה-Robots.txt הוא קובץ שדרכו אנחנו מורים לגוגל אילו קבצים אנחנו רוצים שהוא יכלול באינדקס שלו ואילו לא. לדוגמה, יכול להיות שבזמן הפיתוח של האתר אנחנו לא רוצים שיוסיף בכלל עמודים לאינדקס. כשהאתר כבר באוויר, בשל צרכי אבטחה לא נרצה שיוסיף את העמודים דרכם אנחנו מנהלים את האתר.

5.מהי מפת אתר (XML) ולמה היא כל כך חשובה?

מפת אתר היא רשימה של כל העמודים או הקבצים (לדוגמה, קבצי תמונה) שאנחנו רוצים שגוגל יוסיף לאינדקס שלו. יש לה שני תפקידים עיקריים:
א. לגרום לגוגל להוסיף לאינדקס שלו אתרים חדשים במהירות.
ב. להצביע עבור גוגל על עמודים חדשים שנוספו או השתנו (ניתן לציין את עדיפות הסריקה). בהקשר הזה חשוב לזכור שלא בכל ביקור ה"עכביש" של גוגל סורק מחדש את כל האתר.

6.מה זה טקסט עוגן (Anchortext)?

טקסט עוגן הוא הטקסט שעליו לוחצים כדי שהקישור יפנה אותנו ממקום אחד לשני. זה נשמע טריוויאלי, אבל למעשה יש לו חשיבות מכרעת בקידום אתרים מכיוון שהוא רומז לגוגל על הנושא של העמוד אליו הקישור מקשר.
בעבר היה מקובל להשתמש בטקסט עוגן שזהה לחלוטין למילת המפתח אותה היינו רוצים לקדם, אבל היום מבינים שעדיף לנסות כל מיני וורסיות כדי לא לרמוז לגוגל שאנחנו מבצעים פעולות לא טבעיות שנראות מכניות.

7.מהם הקישורים החיצוניים (או קישורים נכנסים)?

כשאומרים "קישורים חיצונים" בדרך כלל מתכוונים לקישורים שנכנסים לאתר שלנו מאתרים אחרים (למרות שאלו יכולים להיות גם קישורים שיוצאים מהאתר שלנו לאתרים אחרים).
לקישורים חיצונים יש חשיבות עליונה עבור המיקומים של האתר, אך ככל שגוגל נעשה מתוחכם יותר, כך ברור יותר ויותר שחשוב גם שהקישורים האלו יכנסו מעמודים כמה שיותר איכותיים ובאמת יהיו רלוונטיים לאתר שלנו.
יחד עם הגיוון בטקסט הקישור, עדיף שלא כל הקישורים יפנו לאותו עמוד אצלנו, וזאת על מנת לפזר את ההשפעה שלהם.

8.מה הם קישורים פנימיים ומדוע גם הם קריטיים לקידום אתרים?

קישורים פנימיים הם קישורים בין עמודי האתר שלנו לבין עצמם. למעשה, כל קישור באחד התפריטים שלנו הוא קישור פנימי, אבל כשמדברים על הנושא בדרך כלל מדגישים את החשיבות של יצירת קישור פנימי מתוך טקסט או תמונה בעמוד אחד לעמוד שני.
קישורים פנימיים גורמים לגולשים שלנו להישאר יותר זמן באתר ולכן מגדילים את מספר הפניות ("המרות") אלינו ואת משך השהייה הכולל באתר. מבחינת גוגל, הם מעידים על החשיבות של העמודים השונים. לדוגמה, יכול להיות שיש לנו עמוד שאין לו קישור ישיר מאחד התפריטים, אבל אם נקשר אליו מעמוד ראשי או משני, למעשה נרמוז לגוגל שהוא חשוב וגם יש לו קשר לעמוד שמקשר אליו.
בעזרת קישורים פנימיים אפשר גם לגרום לעמודים פנימיים יותר להופיע במקום גבוה בתוצאות מבלי לקשר אליהם ישירות. זאת מכיוון שעמוד שיש בו קישורים פנימיים משפיע לטובה על הדירוגים של העמודים שהוא מקשר אליהם (עד גבול מסוים).

9.מהם תגי ALT?

תגי ALT הם תגים שנועדו לתאר את התמונות באתר. הם משמשים על מנת להגדיל את הנגישות עבור כבדי ראייה, אך גם גוגל קורא אותם ויכול להסיק מהם מהו נושא התמונה (למרות שחשוב לציין שבשנים האחרונות האלגוריתם לומד גם להסיק זאת לבד באמצעות סוג של ראייה מלאכותית על סמך תמונות קיימות).

10.למה מתכוונים כשאומרים "on site SEO"?

כשאומרים onsite מתכוונים לכל האלמנטים שקשורים לדירוג האתר ללא השפעה של גורמים חיצונים:
• תגי ה-Meta והכותרות
• קישורים פנימיים
• התוכן בעמודים עצמם (טקסט, תמונות, אלמנטים סרטונים וכו')
• מפות אתר וקובץ robots.txt
• תגי ALT

11.ולמה מתכוונים כשאומרים "off site SEO?

הכוונה היא לכל האלמנטים שמשפיעים על האתר "מבחוץ". היום מדובר בעיקר על קישורים, אך יש גם כאלו שכוללים אזכורים שאינם קישורים. לאזכורים האלו כמו כתובת, טלפון ושם העסק יש חשיבות בנוגע להופעה והדירוג של הרשומות המקומיות (המפות שרואים בעמודי התוצאות). באותו אופן, גם לביקורות חיצוניות שהגולשים רושמים יש השפעה על הדירוגים המקומיים.

12.מה זה CTR ולמה לפעמיים הוא חשוב יותר מהמיקומים עצמם?

ה-CTR הוא ראשי תיבות של Click Through Rate. כלומר, שיעורי הלחיצות. לדוגמה, אם האתר שלי מופיע בתוצאות 10 פעמים (לא משנה באיזה מיקום) ו-7 מתוך 10 הגולשים שראו אותה לוחצים עליו, ה-CTR שלי יהיה 70%.
באופן כללי, ה-CTR יורד על פי המיקום של התוצאות (מקום 1 יקבל יותר ממקום 3 או 4), אך תגי מטא לא אופטימליים יכולים להוריד אותו אפילו יותר, בעיקר אם הגולש יחשוב שהוא לא מכיל את מה שהוא מחפש או שהוא לא אטרקטיבי מספיק.
את ה-CTR מגוגל לתוך האתר אפשר לראות בכלי של גוגל שנקרא ה-Search Console.

13.מה זה תג Canonical?

תג קנוניקל הוא תג שמצביע על הגרסה המרכזית של עמוד מסוים. לדוגמה, אם אני רוצה שתמיד יופיע העמוד הראשון בקטגוריה מסוימת בחנות שלי, אני אצרף תג קנוניקל מעמוד 2 והלאה שיצביע על העמוד הראשון.
גם תג הקנוניקל הוא המלצה בלבד וגוגל עשוי בכל זאת להציג גרסה לא קנונית.

14.למה מדברים היום כל כך הרבה על התאמת אתרים למובייל והמהירות שלהם?

מאז שלכל אחד מאיתנו יש טלפון חכם ביד, מרבית התנועה באינטרנט החלה לעבור דרכם. לכן בחברת גוגל שמו דגש חזק מאוד על חווית השימוש באתרים כפי שהם נראים בגרסה הניידת שלהם (ידועה גם כגרסת ה-Mobile).
גוגל אומנם עדיין מסתכל קודם כל על התוכן של האתר, אך הוא מכניס לשקלול גם עד כמה האתר נוח בגלישה מהטלפון ועד כמה מהר הוא עולה (בגוגל לוקחים בחשבון שלא לכולם יש גישה לרשת סלולרית מהירה). לדוגמה, אתר איטי שקשה ללחוץ על הקישורים שבו מכיוון שהפונט בו קטן מדי ייחשב לאתר עם חווית שימוש גרועה.

15.האם רשתות חברתיות משפיעות על הדירוגים בגוגל?

באופן רשמי גוגל טוענת שלא ונראה שלמעט כמה מקרים ספציפיים (כמו הצגה של ציוצים בתוצאות) זה נכון. אחת הטענות היא שאתרים פופולאריים גם צוברים הרבה עוקבים וההפך, אך נראה שלא מדובר כאן באפקט ישיר של סיבה ותוצאה. ההסבר ההגיוני הוא כנראה שאתר בעל נוכחות גבוהה בפלטפורמות שונות גם זוכה להרבה אזכורים וקישורים ברשת, בהם כאמור גוגל בהחלט מתחשב.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!