איך לנצל את הכוח של ה-Search Console לטובתכם
מנהלי מותג? זה הזמן לדעת הכול על הדרך הנכונה לקידום ושיווק מותגים באינטרנט.
רשת האינטרנט הפכה בשנים האחרונות לאחד מאפיקי המדיה האופטימאליים ביותר לצרכי קידומם ושיווקם של עסקים מכל ענפי המסחר, השירות והתעשייה. לצד הפעילות היומיומית במרחבי הרשת מצד בעלי עסקים קטנים ובינוניים לצורך קידום ושיווק מוצריהם/שירותיהם, מתקיימת ברשת האינטרנט פעילות ענפה מצד גופים מסחריים ועסקים גדולים לצורך קידום מותגיהם. בשורות הבאות ננסה להבין מהו ההבדל בין צרכי הקידום והשיווק של עסק קטן ברשת האינטרנט לבין צרכיו של מותג מוביל בתחומו וכיצד מומלץ למנהלי המותגים השונים לפעול לקידום ושיווק מוצריהם/שירותיהם באמצעות הרשת.
ההבדל בין מותג לעסק קטן ברשת האינטרנט
במובנים רבים, השיווק באמצעות רשת האינטרנט "מטשטש" את ההבדלים בין בתי עסק קטנים ובינוניים לבין גופים מסחריים גדולים, וזאת לנוכח העובדה שפעילות שיווקית נכונה וממוקדת מצד עסקים קטנים במרחב הווירטואלי, יכולה לשדר לקהל הגולשים את התחושה שמדובר בעסק גדול. מנגד, פעילות שיווקית לקויה מצד גופים עסקיים גדולים ברשת האינטרנט, יכולה בהחלט לפגוע בערכי המותג ואף להוביל לעוינות מצד הגולשים ברשתות החברתיות.
יחד עם זאת, לכל גוף עסקי גדול ישנם לא מעט יתרונות אל מול עסקים קטנים בכל בנוגע ליישום פעולות קידום ושיווק ברשת האינטרנט. יתרונות אלו נובעים בין היתר בשל "יתרון הגודל" בכל הנוגע להיקף התקציבים המיועדים לצרכי שיווק וקידום ברשת האינטרנט, היכרות מעמיקה עם עולם התוכן השיווקי/פרסומי, מחלקות קריאייטיב ומחקר הפועלות מטעם הגוף העסקי הגדול וכדומה.
אחד מההבדלים בין קידום ושיווק מותגים לבין קידום ושיווק עסקים ברשת האינטרנט, קשור למטרות הקידום והיקף הפעילות המיושמת לצורך קידום המטרה. ברוב המקרים, עסק קטן עושה ככל העומד לרשותו על מנת לקדם את עצמו במרחבי הרשת בהשוואה לעסקים קטנים מתחרים אחרים, ואילו מותגים ברשת האינטרנט פועלים למען ביסוס מעמדם כמובילים בתחומם ושימור ערכי המותג בעיני קהל הגולשים הרלוונטי. לצורך השגת מטרה זו, מותגים המעוניינים למנף את פעילותם השיווקית-קידומית ברשת האינטרנט, מחויבים בהתוויית אסטרטגיה שיווקית רחבה בהתאם לצרכי וערכי המותג.
בניית אסטרטגיה שיווקית רחבה לצרכי קידום ושיווק מותגים ברשת האינטרנט
אחת מהדרכים האפקטיביות ביותר לצרכי יישומם של מהלכי קידום ושיווק למותגים ברשת האינטרנט היא באמצעות התוויית אסטרטגיה שיווקית המותאמת לצרכי וערכי המותג. אסטרטגיה זו מבוססת על הליך אפיון מקדים המיועד (מחקר מעמיק) אשר מיועד לצרכי הגדרתם של הפרמטרים הבאים:
- הגדרת מטרות פעילות המותג ברשת
- הגדרת קהלי היעד הרלוונטיים לצרכי הפעילות ברשת
- הגדרת ערכי המותג והתאמתם לקהלי היעד השונים
- הגדרת אופי הפעילות השיווקית-קידומית הנדרשת לצרכי ביסוס מעמדו של המותג בקרב קהל הגולשים הרלוונטיהגדרות אלו מאפשרות למנהלי המותג לבסס את פעילותם ברשת האינטרנט בהתאם להבנה המעמיקה ביותר של צרכי קהל היעד, ומכאן נסללת הדרך ליצירת תמהיל שיווקי מפולח וממוקד הזוכה לחשיפה רחבה יותר הבאה לידי ביטוי גם בשורה התחתונה, כלומר בהגדלת הכנסות המותג בעקבות הפעילות ברשת.
יישום פעילות שיווקית בכל אפיקי המדיה
"יתרון הגודל" של עסקים גדולים אל מול עסקים קטנים הפועלים ברחבי הרשת, מאפשר לאותם גופים עסקיים גדולים לפעול באופן מקביל במספר אפיקי מדיה ברשת האינטרנט ומחוצה לו. יתרון זה מאפשר למנהלי המותג לבסס את פעילות ה-אונליין גם באמצעות פעילויות אוף-ליין המתקיימות בסניפי הרשת, נקודות המכירה וכדומה.
יחד עם זאת, כל הפעילות המקוונת של המותגים המובילים חייבת להיות מבוססת על עקרונות האסטרטגיה השיווקית המותאמים לכל אחת מההגדרות אותן ציינו בפסקה הקודמת. היקף הפעילות הנרחב המתאפשר למנהלי המותגים השונים ברשת האינטרנט, מאפשר לכל אחד ואחת מהם לייצר מהלכי שיווק ופרסום מעוררי עניין ומניעים לפעולה בקרב קהלי היעד הרלוונטיים להם במרחב הווירטואלי, וכל זאת במידה והם מקפידים על יישום עקרונות האסטרטגיה ובמידה והם מקדישים מחשבה יצירתית מעמיקה בכל הנוגע לאופי הפעילות אותה הם מיישמים במרחבי הרשת.
יצירת חשיפה למותג
אחת מהמטרות הבסיסיות ביותר לצורך קידום ושיווק מותגים ברשת האינטרנט הינה הגעה לקהל לקוחות רחב ומפולח ככל הניתן באמצעות חשיפה רחבת היקף בכל אחת מפלטפורמות השיווק המיועדות לצורך כך ברשת האינטרנט.
בין יתר הפלטפורמות השיווקיות העומדות לרשות מנהלי המותג ניתן למנות את גוגל כמנוע החיפוש הגדול והמוביל ביותר ברשת, את פייסבוק כרשת החברתית המשפיעה והגדולה ביותר ואת הפורטלים הגדולים ואת אתרי הנישה המותאמים לעקרונות האסטרטגיה של המותג.
בכל אחת מהפלטפורמות הנ"ל, עומדים לרשותכם מספר חלופות לצרכי קידום ושיווק המותג למטרות ביסוס מעמדו ברשת והגדלת החשיפה אליו. חלופות אלו כוללות בין היתר:
- קידום ממומן וקידום אורגני בגוגל
- ניהול דפי מותג בפייסבוק
- כתבות יח"צ המתפרסמות בפורטלים הגדולים ו/או באתרי הנישה הרלוונטיים לצרכי המותג
- פרסום כתבות תוכן שיווקי באמצעות מערכות כגון outbrain / taboola
- ניהול קמפיינים באמצעות רכישת שטחי פרסום באתרי אינטרנט שונים
כמו כן, קיימות חלופות קידום ושיווק נוספות ברשת כגון: פעילות ניוזלטרים, הפצת דוא"ל וכדומה.
אינטראקציה עם לקוחות המותג
בעידן הויראלי בו אנו מתנהלים, ישנה חשיבות עליונה ליצירת קשר ישיר ואינטראקציה שוטפת עם לקוחות המותג. קשר זה נוצר בין היתר באמצעות פעילות ממוקדמת ונכונה של המותג ברשתות החברתיות ויצירת שיח "בגובה העיניים" בין המותג וערכיו (כפי שאילו נתפסים בקרב קהל היעד) לבין קהל לקוחותיו. כיום בפייסבוק תוכלו למצוא מגוון רחב של כלי פרסום-שיווק וקידום היכולים לסייע לכם להפוך את "נקודת המפגש הוירטואלית" ביניכם לבין קהל לקוחותיכם לכלי רב עוצמה בכל הנוגע לקידום ושיווק המותג. לכתבה מורחבת בנושא לחצו כאן
זכרו- אתר הבית הוא "מפתח הלב" בכל הנוגע לפעולות קידום ושיווק מותגים ברשת
מנהלי מותג רבים מקדישים את מרבית זמנם לטובת איתור אפיקי מדיה חדשים ברשת האינטרנט "ועל הדרך" נוטים לזנוח את אתר הבית. על מנת למנף את הפעילות השיווקית של המותג ברשת, אתם חייבים בראש ובראשונה לפעול לשדרוג האתר ושיפורו באופן מתמיד – וכל הזמן להיות עם "היד על הדופק" בכל הנוגע לנתוני הגלישה באתר וכדומה.