Stand with Israel

פרסום ממומן בטיקטוק: קמפיין שיווק עוצמתי לעסק בטיקטוק

 

כמו רוב הרשתות החברתיות האחרות, גם מערכת הפרסום הממומן של טיקטוק מציעה למותגים ומפרסמים יכולת להציג מודעות ממומנות בפיד של הגולשים או לקחת סרטונים (פוסטים) אורגנים ולהעניק להם חשיפה מוגדלת.

באופן זה, גם אם אין לכם המון עוקבים או שעדיין לא יצרתם סרטונים שזכו להמון חשיפה אורגנית, אתם יכולים לזכות בחשיפה גבוהה ולשלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם.

החדשות הטובות הן שאם אתם רגילים למערכת של פייסבוק, סביר להניח שתקופת ההסתגלות למערכת של טיקטוק תהיה קצרה יחסית מכיוון שהעקרונות הם דומים למדי.

רישום עם חשבון עסקי

בשלב הראשון עליכם לגלוש לאתר של "טיקטוק לעסקים" ולפתוח חשבון עסקי. הצעד הזה הוא חובה גם אם כבר יש לכם חשבון רגיל.

טיקטוק לעסקים

אתם יכולים להירשם עם חשבון חדש או להתחבר כאמור עם חשבון טיקטוק קיים. אם מדובר בחשבון קיים ייתכן שתתבקשו להזין קוד שתקבלו בדואר האלקטרוני על מנת לאשר שאכן מדובר בחשבון שלכם.

רישום דרך האשף

לאחר הכניסה תישאלו אם להוסיף אמצעי תשלום קבוע או לבצע תשלומים ידניים. תשלום אוטומטי יאשר אוטומטית את התשלומים (לאחר הגדרת אמצעי תשלום) ולכן הוא מתאים לקמפיינים ללא מגבלת זמן. תשלום ידני מתאים יותר למי שלא רוצה לאבד שליטה על התקציב, אך במצב זה יהיה צורך להוסיף כסף לחשבון לפני כל הרצת קמפיין.

פרסום בטיק טוק

אם אתם משתמשים בחשבון קיים ייתכן שתקבלו שגיאה כמו "שם החברה לא קיים" כשתלחצו על הכפתור מכיוון שלמעשה לא השלמתם את פרטי החשבון העסקי.

במקרה זה עליכם להיכנס למסך החשבון עצמו ולמלא את כל הפרטים החסרים. כדי לעשות זאת לחצו על האות הראשונה של המייל שלכם ובחרו ב-Account Info. (אם הדפדפן מקפיץ הודעת שגיאה לחצו על Leave).

פתיחת חשבון טיק טוק

הטופס שיופיע למעשה מחליף את האשף האוטומטי, כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה לאשר אותו וללחוץ על Campaign  למעלה (לא משנה לאיזה מסך אתם מגיעים).

יצירת קמפיין פרסום ממומן פשוט צעד אחר צעד דרך TikTok

מסך הקמפיין הראשון שיופיע לכם יכלול קמפיין תנועה לדוגמה, אבל אנחנו רוצים ליצור קמפיין משלנו ולכן נלחץ על הכפתור Create:

יצירת קמפיין פרסום ממומן

נכון להיום יש שני מצבים לקמפיין: מצב פשוט ומצב מותאם אישית. מכיוון שאנחנו הולכים מהקל אל הכבד נבחר במצב פשוט.

במצב פשוט מספר היעדים (מטרות) שלנו יהיה מוגבל, כמו גם אפשרות מיטוב הקמפיין ולמעשה נהיה מוגבלים ליצירת מודעות בפורמט סרטונים פשוט.

מטרות יעדי קמפיין טיקטוק

בחירת מטרת הקמפיין

המצב הפשוט נותן לכם מספר מטרות לקמפיין:

  • שליחת יותר תנועה לאתר שלכם
  • יצירת אינטראקציות עם הקהל שלכם (מקביל למעורבות בפייסבוק)
  • קבלת לידיים ישירות דרך טיקטוק עם טופס פנימי
  • קבלת פניות דרך האתר שלכם

אם אתם לא בטוחים באיזו מטרה לבחור, תוכלו ללמוד עליה עוד דרך לחיצה על Learn More

 

מטרות קמפיין tiktok

בחירת קהל היעד

בשלב הבא נבחר את קהל היעד שרלוונטי אלינו.

אם כבר יש לכם מספר גבוה של עוקבים אפשר לבחור במצב אוטומטי שבו האלגוריתם של טיקטוק יזהה באופן אוטומטי את קהל היעד שהכי רלוונטי אליכם, אך בחירת קהל יעד באופן ידני תיתן לכם את השליטה הטובה ביותר.

על מנת לראות את קהל היעד המוערך תצטרכו קודם כל לבחור יעד (Location) אחד לפחות כגון ישראל.

ניתן לצמצם את הקהל על פי נתונים דמוגרפים (מין, גיל ושפה), אם כי זו לא חובה.

הפילטר האחרון ואולי החשוב ביותר הוא של התנהגות ותחומי עניין (Interest & Behavior). על מנת שהפילטר יעבוד עליכם למלא את כל השדות: קטגוריות, התנהגות ותקופת ייחוס.

יש לא מעט קטגוריות ולכן שימו לב שאתם רואים גם את כל תתי הקטגוריות (לוחצים על החץ) ולא בוחרים סתם בקטגוריה ראשית, שעלולה להיות רחבה מדי.

התנהגות הגולשים הוא פילטר שמנתח את האינטראקציה של הגולשים עם סרטונים:

  • אילו אינטראקציות הם יוצרים עם הסרטון (צופים עד הסוף, לייקים, תגובות וכו')
  • בחירת קטגוריה או קטגוריות צפייה

בשלב האחרון יש לבחור את תקופת הייחוס של הפילטר: שבוע או 15 ימים (שבוע ייתן לכם מיקוד טוב יותר, אך קהל מצומצם יותר).

תקופת קמפיין טיקטוק

בחלק האחרון (שלא רואים בתמונה) אפשר לבחור אם לפרסם רק בטיקטוק או גם ברשת האתרים של Pangle שלא רלוונטית לישראל. לכן אפשר לדלג על זה.

טיפ: אם תרצו לראות נתונים אודות חתך ספציפי תוכל לעשות זאת דרך Insights בתפריט העליון (אם אתם כבר בתוך יצירת קמפיין עדיף לפתוח את הקישור בטאב חדש).

תקציב ולוח זמנים

בחלק זה אנחנו בוחרים את הסכום  המקסימלי אותו נוציא ביום או לכל אורך תקופת הקמפיין והאם הקמפיין ירוץ לאורך תקופה מסוימת או האם להריץ אותו לתקופה בלתי מוגבלת.

שימו לב שבפועל לא ניתן לבחור בתקציב שקטן מ-5 דולר ליום ואין אפשרות לקבוע את התקציב בשקלים…

תקציב פרסום טיקטוק

כפי שנראה בהמשך, בממשק המתקדם יש לנו עוד מספר אפשרויות לקבוע כיצד ינוצל התקציב.

העלאת סרטון המודעה ויצירת הקריאטייב

בשלב האחרון אתם יכולים להעלות את הווידאו שישמש כמודעה (אם אתם רק בודקים את המערכת ניתן להוריד סרטונים לשימוש חופשי דרך אתרים כמו pixabay ואתרים שונים אשר מספקים תכני וידאו בתשלום או לשימוש חופשי).

יש לכם שתי אפשרויות כיצד לעשות זאת:

1.להעלות את הסרטון באמצעות החשבון הרגיל שלכם (בדרך כלל תצטרכו לאשר שוב את החיבור לחשבון העסקי)

2.להשתמש אך ורק בחשבון העסקי

ההבדל המרכזי הוא שאם תעלו סרטון דרך החשבון העסקי לא תוכלו לשחזר אותו דרך העלאת הסרטונים באופן הרגיל ("האורגני"). מצד שני, דרך החשבון העסקי יש לכם אופציה קלה להעלות תמונות בלבד וטיקטוק כבר יהפוך אותם לסרטון.

אם הסרטון לא יתאים בדיוק לפורמט של טיק-טוק יבוצע תיקון אוטומטי, אבל אתם יכולים לבחור שלא לבצע תיקונים.

בשלב האחרון אנחנו יוצרים את הקריאטיב של המודעה:

  • כותרת (רצוי לכלול את שם המותג)
  • טקסט נלווה. אם המודעה שלכם באנגלית ובכמה שפות אחרות אתם יכולים ליצור טקסט "חכם" בצורה אוטומטית על ידי לחיצה על Smart ad Text.
  • קריאה לפעולה (מה יהיה רשום על הכפתור שלצד הסרטון)
  • הכתובת אליה יפנה הכפתור
  • תמונת הפרופיל של החשבון שלכם

בצד תופיע לכם תצוגה מקדימה של המודעה בזמן אמת:

קריאטיב לטיקטוק

לסיום כדי ליצור את המודעה לחצו על Submit. המודעה שתיצרו תתווסף לקבוצת מודעות משלה ובהמשך תוכלו להכניס לקבוצה זו מודעות נוספות דרך הממשק המתקדם.

אם בחרתם בתשלום ידני תתבקשו בשלב זה להוסיף אמצעי תשלום ולהוסיף כספים לחשבון שלכם (Balance)

מה ניתן לעשות ביצירת קמפיין מתקדם בטיקטוק?

באמצעות הקמפיין המתקדם ניתן לקבל עוד אפשרויות.

אם תבחרו להשתמש בקמפיינים מתקדמים תרצו להשתמש גם בתפריט Assets דרכו תוכלו ליצור חומרים שונים לקמפיינים או מודעות עתידיים.

1.מטרות הקמפיין וסוג קמפיין: קיימות מספר מטרות נוספות כגון הגעה (מקסימום צפיות), מקסום מעורבות עם סרטונים, צבירת עוד עוקבים וגם פרסום אפליקציות חיצוניות.

עוד אפשרות חדשה היא ליצור קמפיין מפוצל (Split Test. כלומר, לקחת מאפיין מסוים של הקמפיין, לשנות אותו, ולהריץ את שני הקמפיינים במקביל כדי לראות באיזה מהם מתקבלים ביצועים טובים יותר.

2.קהל יעד: ניתן ליצור רשימות "לבנות" ו"שחורות" של קטגוריות וגם לשמור קהלי יעד ולערוך אותם דרך תפריט Assets->Audiences.

ישנם גם מספר פילטרים נוספים:

  • גובה ההכנסה (בארה"ב בלבד)
  • התנהגויות שקשורות לפרופיל של מי שהעלה את הסרטון: האם לאחר הסרטון הצופה הציץ גם בעמוד הפרופיל ו/או התחיל לעקוב אחריו
  • בחירת האשטאגס ספציפיות שחייבים להיות בסרטונים שהמשתמש צפה בהם
  • פילוח לפי מערכת הפעלה (אנדרואיד / iOS) וסוג החיבור, ספק ומחיר המכשיר (המחיר רלוונטי בעיקר לארה"ב, אך ניתן לבחור ספקים ישראלים)

3.תקציב: ניתן לבחור להריץ את הקמפיין רק בשעות מסוימות ביום ולשנות את אסטרטגיית ניצול התקציב על פי המטרה שנבחרה.

למשל, אם נבחר בהזרמת תנועה לאתר, נוכל לבחור בין ניצול מלא של התקציב למקסימום צפיות במודעה לבין ניצול תקציב באופן שבו המחיר ללחיצה תמיד יהיה נמוך ממחיר ספציפי שנקבע לכל לחיצה (Bid).

לעומת זאת, אם נבחר בקמפיין המרות בתוך האתר נוכל לשנות את האופטימיזציה לחלוטין כך שתותאם למקסימום לחיצות במקום מקסימום המרות (למרות שבמצב זה כנראה יהיה עדיף לבחור בקמפיין הזרמת תנועה ישירות לעמוד נחיתה).

אופטימזציה קמפיין טיקטוק

כמו כן, בחלק ממטרות הקמפיינים יש הגדרות תקציב מתקדמות מוסתרות. לדוגמה, הגדרה שמאפשרות לבחור בין תפוצה רגילה של הקמפיין לבין "קמפיין מואץ" שבו התקציב מנוצל למקסימום הופעות בזמן הקצר ביותר.

4.סוגי מודעות: במצב המלא ניתן לבחור במודעות מסוג "Spark" שהן למעשה מודעות היברידיות שיכולות גם להפוך לפוסט אורגני ולשמור על כל האינטראקציות שבוצעו איתן בתור מודעות.

במצב המלא ניתן גם לבחור מודעות נוספות. לדוגמה, מודעות "סטילס" שמורכבות מתמונה אחת בלבד או מודעות עשירות (אוספים) שכוללות גם "חוויות" (Experiences) הדומות למדי למודעות מכירה בפייסבוק (מודעות קטלוג).

אם תרצו לבחור מבין כל סוגי המודעות ולהכין אותן מראש, תוכלו להיכנס לתפריט Assets->Creative ואחר כך לייבא אותן לקמפיינים שונים (לא כל מודעה מתאימה לכל סוג קמפיין).

5.מעקב: תחת מאפייני המודעה ניתן גם לשתול פיקסל באתר או באפליקציה על מנת ליצור מודעות שפונות לקהל שכבר ביקר אצלנו (מודעות שיווק מחדש). קיימות גם אפשרויות מתקדמות למעקב דרך צד שלישי.

שליטה מתקדמת במעקב והגדרת האירועים שאחריהם יתבצע מעקב ניתן לבצע דרך תפריט Assets->Events.

6."עמודי אינסטנט" – עמודי אינסטנט הם עמודי נחיתה בעלי טעינה מהירה במיוחד בתוך אפליקציית טיקטוק שאפשר לחבר למודעות מסוימות כאשר בוחרים אותם כיעד המודעה (Destination). הרעיון הוא שבאופן זה המשתמש לא חייב לעזוב את האפליקציה.

יחד עם זאת ניתן להוסיף בהם כפתורים שיפנו את המשתמש לאתר חיצוני.

את עמודי ה-Instant מנהלים דרך תפריט Assets->Instant Pages.

עמודי אינסטנט, פרסום בטיקטוק

מעקב אחרי ביצועים

לאחר שתריצו קמפיין במשך מספר ימים או שבועות, יתחילו להצטבר נתונים אותם תוכלו לראות דרך תפריט Reporting. בפעם הראשונה שתיכנסו לתפריט תוכלו לקבוע בין דו"ח עם שדות מותאמים אישית או בתבנית ברירת מחדל: ביצועי מודעה או ביצועי קבוצת מודעות.

גם אם בחרתם תבנית, אתם יכולים לשנות אותה בכל שלב על ידי בחירת שונה של Metrics ו-Dimensions (באופן דומה ל-Universal Analytics).

לדוגמה, אתם יכולים להוסיף שדה של קריאה לפעולה עבור כל מודעה ב-Dimensions. תחת Metrics תוכלו להוסיף למשל את העלות לאלף חשיפות.

דוחות פרסום בטיקטוק

מה הלאה?

מכיוון שהמערכת של טיקטוק היא יחסית חדשה  ועדיין עוברת לא מעט שינויים, המקום הטוב ביותר לחפש טיפים ועזרה נוספת היא מאגר העזרה הרשמי של TikTok for Business , בו יש לא מעט מידע שימושי, במיוחד בכל מה שנוגע לקמפיינים מתקדמים כמו למשל קמפיינים מסוג טפסי לידים.

ההסברים במערכת הם די פשוטים, במיוחד אם כבר הרצתם קמפיין אחד פשוט או מתקדם.

לסיכום

כל עוד אתם מעוניינים להריץ קמפיינים בסיסיים בלבד, מערכת הפרסום הממומן של טיקטוק היא קלה למדי לתפעול, אך עדיין קחו בחשבון שהתקציב המינימלי לקמפיין אפקטיבי הוא בערך כ-150$ לחודש (תקופה קצרה יותר בדרך כלל לא תיתן לכם מספיק נתונים כדי לשפר את הקמפיין).

אם אתם מעוניינים לגשת לתכונות המתקדמות שלה ולהריץ מודעות מתקדמות, תידרש מכם תקופת הסתגלות מסוימת, אך ניתן למצוא כמעט את כל ההסברים שאתם זקוקים להם בתוך המערכת עצמה בזכות תיעוד נוח יחסית.

כמובן שתמיד תוכלו להסתייע במומחי הדיגיטל של extra הן לקידום ממומן בטיקטוק והן לניהול של פרופילים "אורגנים".

מעוניינים בפרסום וניהול קמפיין מקצועי בטיקטוק? צרו קשר לפרטים

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!