Stand with Israel

סקר תעשיית השיווק באינטרנט 2015

סקר תעשיית השיווק באינטרנט ל-2015 שנערך על ידי אתר Moz, מספק לנו מספר רב של תובנות מעניינות על התעשייה שבה רובינו עובדים או קשורים אליה. הסקר, אגב, הוא בינלאומי ומייצג נסקרים ממדינות שונות.

כאשר מדברים על תעשיית השיווק באינטרנט ב-2015, צריך להבדיל בין מחלקות פנים ארגוניות בתוך ארגונים (in house) ובין סוכנויות לשיווק באינטרנט העומדות בפני עצמן, כאשר החלוקה היא פחות או יותר חצי חצי. למרות שהסוכנויות הן בדרך כלל גדולות יותר ועובדות עם יותר לקוחות (בערך כ-20 לכל סוכנות), למחלקות פנים ארגוניות עדיין יש השפעה גדולה על האופן שבו הארגון מקבל החלטות.

כמו כן, מרבית הסוכנויות סיפקו בראש ובראשונה שירותי קידום אתרים (94%), ולאחר מכן שירותי קידום ממומן (83%), שיווק במדיה חברתית (79%), יצירת תוכן (75%) ולבסוף פיתוח לרשת (70%).

כלי עבודה לקידום אתרים

בראש כלי העבודה עומדים באופן לא מפתיע הכלים של גוגל עצמה, Search Console (87%) ומתכנן מילות המפתח. לאחר מכן Open Site Explorer של MOZ, MOZ Pro ו – Screaming Frog. בחמישייה השנייה אפשר למצוא (לפי סדר הפופולאריות) את Yoast (47%) SEMrush, הווב מאסטר טולס של בינג, Majestic SEO ו – Ahref (38%). הכלי שכבר לא נמצא בעשרת הכלים הפופולאריים לעומת שנים קודמות הוא Firebug.

כלי עבודה לתוכן

בראש כלי העבודה לתוכן עומד השירות הפופולארי של Google Alerts עם 59% שזמין גם בעברית. לאחר מכן שירות נוסף של גוגל, טרנדס. לאחר מכן ניתן למצוא כלים חברתיים שונים כמו Reddit (30%), Disqus (19%) ו -HARO (17%). במילים אחרות, גם כאן יש שליטה דומיננטית לכלים של גוגל בפער גדול מאוד, אך הכלים האלו בכללם לא נחשבים לכלים הכרחיים כמו כלים לקידום אתרים.

כלי עבודה לשירותי Analytics

אם חשבתם על Google Analytics, ניחשתם נכון, לא פחות מ-91% מן המשיבים משתמשים בו ולאחר מכן בפער גדול מאוד נמצא Crazy Egg שהוא כלי ליצירת מפות חום שעוזר לדעת היכן המשתמשים לוחצים (23%). בפער לא גדול ממנו אפשר למצוא את כלי הסטטיסטיקה הפנימי של WordPress, WordPress Stats (20%) ולאחר מכן שירותים המציעים פחות או יותר את אותה פונקציונאליות, ולכן אולי הם הרבה פחות פופולאריים. למשל, AWStats המנתח קבצי לוג עם 6% או ClickTale שגם כן מציע מפות חום עם 6% גם כן.

כלים חברתיים

גם כאן באופן לא מעט מפתיע בהתחשב בפופולאריות של פייסבוק, הרוב המוחלט של הנסקרים משתמשים ב-Facebook Insights עם 58%, ולאחר מכן Hootsuite שמסוגל לנטר מספר רשתות חברתיות מלוח בקרה מרכזי אחד (52%). Twitter Analytics נכנס פעם ראשונה לרשימה במקום השלישי עם לא פחות מ-40%, וכמוהו גם הכלי של לינקדאין, Linkedin Insights עם 27% במקום השביעי. הכלי שספג את הירידה החדה ביותר הוא TweetDeck שירד מהמקום השישי הישר אל המקום העשירי מבלי שאחוזי השימוש בו ישתנו לרעה (מה שמראה דווקא שסך כל השימוש בכלים החברתיים נמצא במגמת עליה).

רשתות חברתיות

גם בתחום הרשתות החברתיות אין הרבה הפתעות ופייסבוק נשארה הרשת החברתית הפופולארית ביותר עם 90% ולאחריה טוויטר עם 84%. בפער גדול משתיהן נמצאת גוגל פלוס עם 62% ובפער קטן יותר לינקדאין עם 58%. לאחר מכן, עדיין באחוז דו ספרתי אפשר למצוא את יו-טיוב (40%), פינטרסט (30%) ואינסטגרם שהכפילה את כוחה משנה שעברה (22%).

מה אנחנו בעצם עושים ומה אנחנו צריכים?

כאשר הנסקרים נשאלו מה הם בעצם עושים, הם ענו שהפעילות הפופולארית ביותר היא ניתוח אנליטיקס, לאחר מכן מחקר מילות מפתח, ניתוח אתרים (Site Audits), יצירת תוכן ושיווק ברשתות חברתיות. אצל מחלקות פנים ארגוניות הייתה יותר חשיבות לבניית אסטרטגיית מותג (מקום שלישי) ואילו אצל סוכנויות הייתה באופן טבעי יותר חשיבות לניהול אנשים (מקום חמישי).

לעומת זאת, כאשר מסתכלים על מה אנחנו צריכים, התמונה קצת שונה : בראש הרשימה עדיין אפשר למצוא אנשי אנליטיקס ויצירת תוכן, אבל לאחר מכן אופטימיזציה של יחס המרה (CRO) ובניית אסטרטגיה. הדרישה לאנשי מדיה חברתית היא עדיין גבוהה מאוד ונמצאת במקום החמישי.
זוהי הרשימה המלאה :

מעניין להיווכח שבניגוד למה שאולי חושבים, בניית קישורים היא עדיין פעילות נפוצה יחסית, אך גם להסרת קישורים בעידן הפוסט פינגווין יש מקום של כבוד.

בסופו של דבר, אין ספק שאנחנו חוזים במעין התבגרות של התעשייה והתחלקותה למגזרים ותפקידים שונים, כך שכל אחד יכול למצוא את הנישה שמתאימה לו. גם המודעות של חברות האם עולה והן מבינות באופן ברור יותר מדוע הן צריכות מחלקות שיווק באינטרנט וכיצד לנצל אותן באופן הטוב ביותר.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!