שיווק ופרסום באינטרנט
יצירת דפי נחיתה מנצחים היא עניין של ניסוי וטעייה שאותו לומדים עם הזמן. אין נוסחה אחת ויחידה ליצירת דף הנחיתה המושלם, אבל בהחלט יש מספר עקרונות שאם נקפיד עליהם, נוכל ליצור דפי נחיתה טובים יותר שיביאו לנו יותר לקוחות.
קודם כל, עלינו להבין ממה בנוי כל דף נחיתה ולזכור שלא מדובר בדף הבית של האתר שלכם, דף קטגוריה וכיו"ב, אלא בדף ייעודי שנבנה במיוחד על מנת להמיר גולשים ולהפוך אותם ללקוחות.
מה כולל הדף הזה?
1.טופס – זהו הטופס שאותו ישלח המשתמש כדי ליצור את הפנייה. דאגו שהטופס יופיע באופן ברור במרכז המסך ושלא יהיו שום מקום לטעויות בהקלדת הפרטים לתוכו. צמצמו למינימום את מספר השדות הדרושים ומקמו את כפתור השליחה במיקום בולט גם כן.
2.כותרת ראשית – זוהי הכותרת הראשית של המסר השיווקי שלכם, הסבירו לגולש במשפט אחד לאן הוא הגיע ומה הוא יכול למצוא כאן
3.תמונת הגיבור (Hero Shot) – תמונה או וידאו שהם החזות של מה שאתם מנסים למכור (בין אם מדובר בשירות ובין אם מדובר במוצר).
4.כפתור קריאה לפעולה – כפתור המניע את הגולש לפעולה – בדרך כלל זהו כפתור השליחה של הטופס, אך עדיין חשוב מאוד שתחליטו מה אתם רוצים לרשום עליו – לדוגמה, "הורד את הספר חינם", "הירשם עכשיו". הימנעו מקריאה סתמית לפעולה כמו למשל "שלח".
5.טקסט שיווקי – הטקסט השיווקי שמציג את המוצר או את השירות שאותו אתם רוצים למכור מבחינת היתרונות או התכונות שלו
6.הוכחה חברתית – המלצות על המוצר מן התקשורת או מאנשים שמוכרים בנישה הספציפית שלכם, לפעמים גם מספר עוקבים ברשתות חברתיות יכול להיות מדד מוצלח…
טיפים להגדלת יחס ההמרה של דף הנחיתה שלכם
זכרו תמיד מיהו קהל היעד שלכם ומה הוא מחפש
כוונו את דף הנחיתה שלכם לקהל יעד כמה שיותר ספציפי. לדוגמה, אם אתם פונים למי שצריך הלוואה לדירה (משכנתא), אל תפנו למי שצריך גם הלוואה מסוג אחר. מסר כפול יכול להיות מבלבל ולא טוב לפצל את קהל היעד שלכם.
השתמשו בכותרות תמציתיות
אל תנסו לספר סיפור באמצעות הכותרת, אלא השקיעו בחשיבה על כותרת אחת קצרה וממוקדת שמבהירה לגולש בדיוק מה הוא יימצא אצלכם. למשל , "קידום אתרים איכותי במחיר הגיוני".
עיצוב
הקפידו על עיצוב חלק ונקי עם מספיק מרווח בין האלמנטים השונים. וודאו שהצבעים השונים לא בולטים מדי בעיניים ויש ביניהם קונטרסט (ניגוד) מספיק גבוה. הדבר נכון במיוחד לכפתור הקריאה לפעולה שצריך להיות בולט ונגיש, לפעמיים אפשר אפילו ליצור חץ שמכוון אליו כדי שהמשתמש יראה איפה הוא צריך ללחוץ.
בנוסף לכך, אל תהססו ליצור דפי נחיתה ארוכים יותר שנגללים כלפי מטה. אמנם רוב דפי הנחיתה באינטרנט הם לא נגללים, אבל במקרים מסוימים בהם אתם רוצים להמחיש עם אינפוגרפיקה או כמות גדולה במיוחד של המלצות את תכונות ויתרונות המוצר שלכם, זה יכול להשתלם.
אם יש לכם מספרי טלפון בדף הנחיתה, וודאו שהם יהיו לחיצים עבור דפדפנים סלולאריים ואל תסתמכו רק על התכונות של הדפדפן שיזהה שמונח לפניו מספר טלפון (ברוב הטלפונים החכמים זה אמור לפעול, אבל אף פעם אי אפשר לדעת).
טקסט שיווקי
נסו לכתוב טקסט שיווקי שמסביר אודות היתרונות השונים של המוצר ופחות אודות התכונות שלו. הגולשים רוצים להבין מה המוצר יוכל לתת להם, למה כדאי להם לקנות אותו, ולא לקבל את המפרט הטכני שלו, שהוא במקרים רבים סינית בעבורם…
אם הטקסט ארוך במיוחד, נסו לשבור אותו לכמה חלקים, אפשר גם למספר אותם או לתת לכל אחד מהם כותרת של מילה אחת או שתיים.
המלצות
רצוי לא להשתמש בתמונות מספריות של תמונות שנראות כמו תמונות אילוסטרציה (ותתפלאו כמה דפי נחיתה עושים בהם שימוש), אלא לצלם תמונות אמיתיות של משתמשים שעושים שימוש במוצר, זה נראה אמין יותר ובסופו של דבר גם מביא הרבה יותר פניות. אם אתם מוכרים שירות שהוא לא פיזי, אפשר גם לצרף לוגואים של חברות שעובדות איתכם (כמובן שצריך לקבל מהן רשות קודם לכן…).
כמה דוגמות של דפי נחיתה מעולים
WebDAM
שימו לב לשימוש באלמנטים השונים שהזכרנו : טופס בולט מאוד בצבע כחול, טקסט שיווקי המחולק לכמה פסקאות ומסביר על יתרונות המוצר, ושלל עדויות חברתיות מחברות שונות שעושות בו שימוש. קשה מאוד לפספס כל אחד מהאלמנטים האלו דווקא בגלל שהם מופרדים בצורה כל כך טובה…
H.BLOOM
דוגמה לעמוד מאוד מינימליסטי עם הרבה שטח לבן, אבל כזה שעובד היטב : הטופס בולט ופשוט, הטקסט השיווקי קצר, קולע ומסביר בדיוק מהו השירות, והתמונות המקצועיות משרתות אותו היטב.
Industrial Strength Marketing
עוד דוגמה לעמוד מינימליסטי עם שימוש חכם מאוד בצבעים שמבליט את כפתור ההורדה ואת הצעדים שיש לעשות כדי להוריד את הספר שמקבלים במתנה. גם הכותרת כאן היא מפולפלת ומגרה את המשתמש להתעניין. לסיום, מן הסתם, העמוד הזה נראה נפלא גם בטלפונים סלולריים, משהו שחשוב שעמוד הנחיתה שלכם יעשה גם כן…