Stand with Israel

הכל נראה אותו דבר, איך נבנה אתר אינטרנט שונה וייחודי?

 

מאז שהאינטרנט נכנס אל חיינו השימוש בו השתנה, והיום רוב האנשים בעולם המערבי משתמשים בו בחיי היום יום ומכל מקום. אם בעבר חברה או עסק שהיה בבעלותם אתר אינטרנט יכלו לנשום לרווחה ולהרגיש כי הם מיוצגים ברשת כראוי, היום ישנם אתרים רבים שדומים זה לזה ואינם מביאים את התוצאות הרצויות לעסק.

מהי מטרתו של אתר האינטרנט?

עסק וחברה שאין להם נוכחות אינטרנטית מפסידים לקוחות רבים ואת ההזדמנות לתקשר עם הקהל הרחב. זוהי הגדרה רחבה שמסבירה באופן כללי מדוע חשוב להקים אתר, ועם זאת חשוב לא פחות להבין את הסיבות להקמת האתר הספציפי של החברה או של העסק.

לכל עסק וחברה יש מטרות על, ואתר האינטרנט צריך לשרת גם אותן. יש שלל סוגים של אתרים: חלקם מיועדים למכור מוצרים או שירות דרך האתר, חלקם משמשים למיתוג החברה, אחרים מיועדים להעביר מסרים ומידע וישנם עוד סוגים רבים. לפני בניית האתר חשוב להבין מה המטרה שלו ורק אז לגשת לאפיון לבנייה.

 

3 סיבות טובות ליצור אתר אינטרנט שונה וייחודי

גלישה באינטרנט בין אתרים שונים של בעלי מקצוע ושל מומחים בתחום מסוים גורמת לגולשים להרגיש לא פעם שהם כבר ביקרו באתר הזה או באתר שדומה לו. אתרים המתבססים על תבניות זהות או דומות הופכים ל"עוד אתר" בין מיליונים, וישנן לפחות שלוש סיבות להשקיע באתר ייחודי:

1. מיתוג – היום קל לבנות אתר אינטרנט. ישנן פלטפורמות שונות שמאפשרות גם לאנשים שלא למדו תכנות להקים אתר בסיסי. גם אנשים שלמדו את התחום יבחרו פעמים רבות להשתמש בתבניות קיימות ולספק ללקוחות שלהם אתר יפה, אבל כזה שנראה כמו אתרים רבים אחרים.

אתר אינטרנט שונה וייחודי יהיה חלק בלתי נפרד מהמיתוג של העסק או הארגון, והוא יוכל להתגאות בו. אתר שכזה ייצור עניין בקרב הלקוחות והם ישמחו להישאר בו יותר זמן מאשר ממוצע הגלישה באתר מתחרה במבנה משומש וסטנדרטי.

2. יצירת עניין – כולנו גולשים באינטרנט. אנו עושים זאת מהמחשב בעבודה או בבית ודרך המכשירים הניידים שלנו – הלפטופ, הסמארטפון והטאבלט. הסבלנות שיש לנו לאתר חדש נמדדת בשניות, וכדי לקבל את ההחלטה להישאר באתר ולבדוק מה הוא מציע לנו, האתר חייב להיות קולע ומעניין.

אתר אינטרנט מיוחד מפגיש את הגולש עם משהו חדש ומסקרן כבר מהשנייה הראשונה, ומגדיל את הסיכוי שהוא יישאר עוד זמן, יקרא את המסרים ויפעל בהתאם למה שהאתר כיוון אליו במטרותיו הראשוניות.

3. תגובתיות – אתר שונה וייחודי הוא אתר שגם ייצור תגובה. תגובה כזו יכולה להיות קנייה באתר, שיתוף מאמר, הצטרפות לרשימת תפוצה ועוד. יצירת תגובתיות היא משימה שלא קל למלא בעידן שבו כולנו מקבלים מסרים כל הזמן.

בעוד שישנם מיליוני אתרים שנראים דומים ומתבססים על תבניות זהות, אתרים שנבנים בצורה ייחודית עם הבנה של הלקוחות ושל עולם האינטרנט, ומעבירים את המסר של מי שנמצא מאחוריהם, מצליחים ליצור תגובה ועניין בקרב הגולשים.

יצירת אתר אינטרנט שונה וייחודי

תהליך יצירת אתר שונה וייחודי מחייב השקעת מאמץ בתכנון, הבנה של מי שעומד מאחוריו והכרת המסרים שלו. בנוסף, התהליך מחייב חשיבה יצירתית ורמה גבוהה של מיומנויות בניית אתרים, על כל מרכיביהם. את התהליך של בניית אתר מיוחד אפשר לחלק לשלושה חלקים: אפיון, עיצוב ופיתוח, כאשר תהליך האפיון הוא חלק משמעותי מאוד בתהליך.

 

תחילת הדרך – אפיון

במקום ליצור אתר שנראה דומה לאתרים רבים, עם תמונות מתחלפות, עם לוגו שתמיד נמצא באותו אזור ואפילו עם תפריט דומה, יש לגשת אל כל תהליך בניית האתר כאל משימה ייחודית שאין שניה לה, והמשימה מתחילה באפיון:

  • הגדרת מטרות האתר – לכל אתר צריכה להיות מטרה, וזו נקבעת על ידי החברה או על ידי מי שמבקש להקימו. השיחה הראשונה בין חברת בניית האתרים לבין הלקוח המזמין את האתר חייבת לגעת במטרה של האתר, כאשר בין האפשרויות המזמין יכול לצפות לביצוע מכירות באופן ישיר, לעודד הצטרפות לרשימת תפוצה, לחזק את המותג, ליצור עניין חוזר ועוד.
  • בחירת פלטפורמה לבניה – בשלב הראשון תיבחר הפלטפורמה שבה ייבנה האתר. אתר שאינו תואם לגלישה סלולרית מפסיד כיום כמחצית מהלקוחות, וגם בכך יש להתחשב. בנוסף, יש לבחור בפלטפורמה שמאפשרת נגישות לתכנים. בבחירת הפלטפורמה יש לחשוב גם על היום שאחרי, כשהאתר יהיה באוויר – כיצד יוכנסו אליו תכנים וכמה קל יהיה לערוך בו שינויים.
  • התייחסות לפסיכולוגיה של הגולש – באפיון ובתכנון האתר מתייחסים אל הפסיכולוגיה של הגולש. עוד לפני שמתחילה העבודה על האתר יש לבחור היכן יהיו הנתונים השונים באתר, אילו צבעים ילוו אותו ומה השפעתם על הגולש וכיצד ניתן להשתמש בעיצוב האתר על מנת ליצור עבורו חוויה אופטימלית שתשאיר אותו באתר זמן רב ואף תניע אותו לפעולה.

 

 

תהליך עיצוב ובניית האתר

לאחר עבודת האפיון והראשונה והבנת כל הצרכים הדרושים, מטרות האתר, מבנה האתר, שפה גרפית וכו… מתחילים בתהליך העיצוב והפיתוח

  • עיצוב האתר – לאחר הבנת המבנה הראשוני של האתר נכנסת עבודת הגרפיקה. הגרפיקה חייבת לשרת את הלקוח ולהתאים לחוויה שהוא רוצה להעניק לגולש. הגרפיקה משפיעה גם על נוחות השימוש, חווית הלקוח, רגש, הנעה לפעולה וכדומה
  • התאמה למכשירים ודפדפנים שונים – בעת הבנייה החברה מקפידה שחווית הגלישה מכל המכשירים ( ניידים, טאבלטים ) ומכל הדפדפנים והרזולוציות השונות תהיה זהה לזו של המחשב השולחני ותתאים את הנראות לכל המאפיינים הדרושים.
  • התייחסות לעתיד לבוא – חברת בניית האתרים צריכה לשאוף לאתר מיוחד, שונה ומייצג. עליה להתייחס לתקופה העכשווית ולהשאיר אפשרות לערוך שינויים כדי לענות על הצרכים שיעלו בהמשך. כמו בכל תחום מתפתח, גם בתחום בניית האתרים ישנן אופנות וטרנדים, ולכן רצוי להוביל בתחום ולהכתיב אותו ולא להשתרך אחרי העדר.

 

פיתוח האתר

פיתוח האתר הוא שלב מכונן, ובמיוחד כאשר מדובר באתר שונה וייחודי ולא באתר סטנדרטי כמו אתרי המתחרים. שלב זה דורש מפתחים מיומנים שידעו לתת מענה מקצועי וליצור קוד נקי ומסודר ושכל המרכיבים יעבדו באופן אופטימלי.
 

ליצור אתר אינטרנט שונה וייחודי

אפיון מוקדם, הקפדה על מטרות הלקוח ושילוב אנשי מקצוע יצירתיים המתמחים כל אחד בתחומו – כל אלה יסייעו לך להקים את האתר המיוחד והמוביל התחום. בניית האתר שלך איננה עוד משימה בדרך, אלא שלב מכונן. להשגת המטרות, ובראשן – ייחודיות האתר ובידולו מהאתרים המתחרים

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!