Stand with Israel

יצירת לידים איכותיים ע"י קידום נכון באינטרנט

 

בשנים האחרונות, כאשר המלחמה על תשומת ליבו של הגולש גדולה יותר מאי פעם, העיקרון שלפיו ככל שאתר יהיה במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך הדבר יבטיח לו פניות בטוחות (לידים), הולך ונעשה פחות ופחות וודאי.

איכות הליד מתחילה במיקוד

ניקח מצב תיאורטי לחלוטין בו אתם ממוקמים במקום ראשון על הביטוי "בניית אתרים" וכאשר הגולש לוחץ על הקישור בגוגל, מופיע לו דף נחיתה המבטיח לו "אתר ב – 3000 ש"ח בלבד" בתוספת טופס מעוצב, כעת הגולש שולח את פרטיו דרך הטופס ואתם מקבלים את הפניה שלו ומתקשרים אליו.

במקרה הטוב ביותר לו בעצם ציפתם, אתם מסבירים לגולש במשך כמה דקות על האתר והפלא ופלא, זה בדיוק האתר שהוא רצה! סגרתם עסקה מוצלחת.

הבעיה היא שברוב המקרים אין הדבר כך וגולש שיגיע מביטוי כללי כמו "בניית אתרים" אל דף שאין בו כמעט מידע רלוונטי בעבורו, לא יבין בדיוק מה אתם מוכרים לו. לאחר שתתקשרו אליו, תאלצו להסביר לו במשך 20 דקות מהו בעצם המפרט הטכני של האתר, עוד 20 דקות תקדישו לשאלות שלו, ואחר כך סביר להניח שהגולש ישיב לכם שהוא "צריך לחשוב על זה" בגלל עומס המידע שהפלתם עליו.

כעת כבר הרבה פחות ברור אם הגולש ישתמש בשירותים שלכם, אבל בזבזתם קרוב לשעה על גולש, רק בגלל שהוא לא היה מספיק ממוקד…

 

אוקי – איך אני גורם לליד להפוך להיות יותר ממוקד?

על מנת להפוך את הליד ליותר ממוקד, יש כמה טכניקות קידום שבהן עלינו להשתמש :

בחירת מילות המפתח הנכונות – הרבה מאוד בעלי אתרים מעוניינים לקדם את האתר שלהם על ביטויים כללים (צימרים, בניית אתרים, ניתוחים פלסטיים וכו'), אבל הם שוכחים שחלק גדול מן הגולשים מחפש דווקא את הביטויים הארוכים והממוקדים יותר. הדבר נכון לגבי רוב הנישות ברשת, למעט נישות צרות באופן מיוחד כמו לדוגמה "שירה בציבור", אז יש לחשוב על תחומים קרובים כמו קריוקי ולא דווקא על ביטויים ארוכים יותר.
מילות מפתח ארוכות יותר הן גם בדרך כלל קלות יותר לקידום, ולכן אתם בעצם לא מפסידים אם אתם לא משקיעים את כל תקציב הקידום שלכם בקידום הביטוי הראשי. מעבר לכך, קידום נכון הוא קידום רוחבי שמחזק את האתר כולו באמצעות התמקדות בכל העמודים החשובים באתר ולא רק עמוד אחד ספציפי.

תוכן איכותי בחירה במילת המפתח הנכונה היא רק הצעד הראשון בדרך להשלמת ליד איכותי. העמוד אליו מגיע הגולש חייב להיות מזמין, להסביר לגולש בדיוק לאן הוא הגיע ומי אתם מוכרים לו (בין אם מדובר במוצר ובין אם מדובר בשירות). אתרים רבים מדגישים יותר מדי את הפן השיווקי שלהם ומתבססים על סיסמאות ריקות מתוכן ("אנו החברה המקצועית ביותר בישראל" וכו').

גם אם אתם מצהירים הצהרה שיווקית שנראית לכם מוצדקת, עליכם לספק לה קבלות באמצעות רשימת לקוחות, מכתבי תודה, המלצות וכו'.

קריאה לפעולה – קריאה לפעולה היא מונח הלקוח מעולם הקידום הממומן (הפרסומות של גוגל), אך חשוב גם למי שמנהל קמפיין אורגני לדעת לפחות במה מדובר : בלי לפגוע באיכות התוכן בכל עמוד, הגולש חייב להבין איך הוא יכול ליצור אתכם קשר, בין אם בדואר אלקטרוני, רשת חברתי או שליחת טופס (שיכול להיות חלק מהתבנית של האתר).

הנה דוגמה לדף נחיתה באתר "מאסטר ביט". שימו לב שהטקסט קצר, אבל קולע, ואי אפשר לפספס את הטופס למרות שהוא נמצא בתחתית העמוד

דף נחיתה

ואולי הבעיה מתחילה כבר בעמוד התוצאות?

מלבד המיקום של האתר שלכם בתוצאות החיפוש (פרמטר עליו אחראית חברת קידום האתרים), חשוב גם להתאים את הטקסט שיופיע בתוצאות החיפוש של גוגל מבחינה שיווקית. כלומר, לא מספיק לשים בו את מילות המפתח הנכונות, אלא יש ליצור כותרת ותיאור שימשכו את הגולשים פנימה. לדוגמה, במקום לכתוב "בעמוד זה תוכלו למצוא מדריך השוואת מחירי ביטוח רכב רכב מפורט", נרצה לרשום משהו בסגנון "היכנסו לאתר מאסטר ביט כדי לחסוך אלפי שקלים בשנה ולבצע השוואת מחירי ביטוח רכב פשוטה ומהירה".

רק על מנת לסבר את האוזן, גם אם האתר שלכם נמצא במקום ראשון, אחוזי הלחיצה עליו יכולים לנוע (בממוצע) בין 5% ל – 20% כתלות בפרמטר הזה.

חשוב לציין שלא תמיד נוכל לשלוט עד הסוף באחוזי הלחיצה, במיוחד במקרים בהם אנחנו מקדמים שמות של מותגים ידועים, אז יש לגולשים נטייה טבעית ללחוץ על האתר הרשמי.

לסיכום – תמיד כדאי לשאוף ליותר

לסיכום, למרות שחלק גדול מהביצועים של האתר שלכם תלוי במיקומים שלו, יש עדיין דברים רבים שאפשר לעשות על מנת לשפר את איכות הלידים שאתם מקבלים ממנו, אך הדבר דורש מכם לפעמיים להיות יצירתיים ומעורבים בתהליך הקידום יותר מכפי שאולי ציפתם מלכתחילה.

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!