Stand with Israel

שיפור של מצב קידום האתר בגוגל

 

עסקים רבים כיום מבינים כי על מנת לצמוח הם צריכים להגדיל במהירות את הרווחים מאתר האינטרנט שלהם והפעילות בדיגיטל, במיוחד אם מדובר באתר שמציע שירותים או מוצרים דרך לשיווק באונליין.

אבל מה לעשות אם מבחינת המיקום שלכם במנועי החיפוש אתם מדשדשים מאחור? הפתרון הרצוי הוא לפנות לחברת קידום אתרים, אבל מציאת החברה הכי מקצועית שגם תרגישו שיש לכם איתה שפה משותפת יכול לקחת קצת זמן, זמן שבו אתם ממשיכים להפסיד לקוחות ומכירות.

למרבה המזל, יש לא מעט פעולות שאתם יכולים לבצע בעצמכם כדי להבין איפה האתר שלכם עומד ולהתחיל לעשות לו טיפול בסיסי.

איתור מילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבורכם (מחקר מילות מפתח)

אחד הדברים שיחסית קל לעשות זה למצוא מילות מפתח רלוונטיות שכרגע לא ביצעתם להן שום סוג של אופטימיזציה.

הכלי המרכזי בו עושים כיום שימוש הוא "מתכנן מילות המפתח". הוא יכול לתת לכם הערכה כללית על מספר החיפושים, אבל אם אתם רוצים הערכות יותר מדויקות, תצטרכו לפנות לכלים חיצונים.

אחד הכלים החינמיים הטובים ביותר הוא Moz Keyword Explorer. ברגע שאתם פותחים חשבון, תוכלו להריץ עד 10 שאילתות בחודש במסד הנתונים של החברה. מהניסיון שלנו, לא תמיד יש מספיק מידע לגבי כמות החיפושים, אבל אם אתם רואים מילה שלידה אין נפח חיפוש, כנראה שהוא קטן מ-50…

חשוב: לפני שאתם מבצעים חיפוש, שנו את השפה לעברית (Israel He-IL)  בתיבת הבחירה הימנית שליד תיבת החיפוש:

keyword moz

כלי נוסף שהוא חינמי לחלוטין, אבל למרבה הצער מכיל לא מאוד פרסומות הוא UberSuggest. היתרון בו הוא שקל יחסית "לחפור" בתוך מילות המפתח ולמצוא מילות מפתח ארוכות שמורכבות משלוש מילים ויותר (זנב ארוך).

ואם כבר זנב ארוך, רצוי לא ללכת על מילת המפתח הראשונה שאתם רואים, אלא לבחור גם במילים יותר ספציפיות שרלוונטיות לעסק שלכם. לדוגמה "מזון דיאטטי לכלבים" או "סוגי מזון לכלבים".

מספר התחלתי טוב הוא 10 מילות מפתח, אבל לא יותר מ-20-25, זוהי כמות סבירה שעדיין תוכלו להסתדר איתה (סביר להניח שחלק מהמילים יהיו בעצם גרסאות ארוכות יותר של מילים אחרות).

מה עושים אחרי שיש לנו רשימה של מילות המפתח רלוונטיות?

קידום אפקטיבי של מילות מפתח בדרך כלל נעשה על ידי בניית קישורים שכוללות את מילות המפתח או ביטויים דומים, וזוהי בדרך כלל העבודה הטכנית של חברות קידום אתרים. יחד עם זאת, לא פחות חשוב לבצע גם אופטימיזציה ברמת התוכן עצמו, משהו שאתם בהחלט יכולים לעשות בעצמכם:

כותרות ייחודית ברמת הTitle  וה-Description:

 תג ה-Title הוא התג בו מזינים את הטקסט שהגולש רואה בתוצאות החיפוש ויש לו השפעה קריטית על הדירוגים של מילות המפתח, כך שכדאי מאוד לשלב אותן בו (אבל לא בהגזמה). כברירת מחדל, הרבה מערכות תוכן (ובתוכן וורדפרס) קובעות אותו בתור הכותרת הפנימית של הדף (H1) ביחד עם שם האתר, אבל רצוי לגוון ולכתוב תג מעט שונה. לפעמים הכותרת הפנימית היא ארוכה מדי ואילו ה-Title מוגבל למשהו כמו 60 תווים (מעבר לכך הטקסט פשוט ייחתך והתוצאה לא תהיה אסתטית).

תג ה-Description הוא תג דומה שאורכו 120 תווים (בערך שתי שורות). אין לו השפעה על הדירוג, אבל חשוב שהוא יהיה שיווקי והגולש יבין ממנו מה יהיה בעמוד כדי להעלות את שיעור הלחיצות (CTR) דווקא על הדף שלכם.

כותרת פנימית ראשית (H1)

הכותרת הפנימית הראשית היא הכותרת שאותה רואים בתוך העמוד והיא בדרך כלל נקבעת על ידי השם שאתם נותנים לעמוד או לפוסט. היא פחות חשובה מתג ה-Title, אבל עדיין יש לה חשיבות ואתם יכולים להשתמש בה בניסוח קצת אחר ואינפורמטיבי יותר.

שילוב מילות המפתח בתוכן העמודים

אולי הדבר החשוב ביותר: שלבו את מילות המפתח גם בתוך התוכן, אבל לא בצורה מוגזמת ורק במשפטים בהן הן מתיישבות בצורה טבעית עם הטקסט. למשל "מזון דיאטטי לבעלי חיים יכול לעזור לכלבים וחתולים הסובלים מהשמנה שלא הצלחתם לטפל בה בשום דרך אחרת".

בניגוד לעבר, היום אין ממש נוסחה למספר הפעמיים שבה המילה צריכה לשבת בתוך הטקסט, אבל אם אתם יכולים להשתמש בביטויים דומים כמו מילים נרדפות, סמיכות וכו', אל תססו לעשות זאת!

נפילה בדירוגים של מילות מפתח קיימות

לעיתים אתם מגלים נפילה במילות המפתח הקיימות שבעבר הייתם ממוקמים עליהן במקומות טובים. זו יכולה להיות תוצאה של סיום החוזה עם חברת הקידום הקודמת שלכם (תכף נגיע לזה) או פשוט תחרות גוברת מצד בעלי אתרים אחרים.

בדרך כלל תזהו את הירידה דרך פיחות בתנועה ממנוע החיפוש של גוגל (משהו שקל מאוד לראות ב-Analytics). רצוי מאוד גם לחבר את האתר ל-Search Console ולראות את מספר החשיפות הכולל של מילות המפתח שהגולשים רואים דרך דו"ח הביצועים (מילים שהם לא ראו בתקופה הנבחרת לא יופיעו גם אם אתם מקודמים עליהן).

עם זאת, לפעמיים ה-Search Console ייראה לכם שממוצע הדירוגים לא השתנה, אבל רמת החשיפה כן. זה בדרך כלל יצביע על שינויים בטרנדים של החיפוש או על הבדלים אחרים שנובעים מתקופות השנה (רצוי להציץ בכלי בשם Google Trends).  רצוי גם לבחור תקופה ארוכה של לפחות חצי שנה.

כך זה נראה:

search console

בשלב הזה רצוי להסתכל על מילות מפתח ספציפיות כדי לוודא שאין לכם מילות מפתח חשובות שירדו באופן קיצוני.

גם אם אתם לא יודעים מהי בדיוק הסיבה לירידה, חשוב שתשאלו את עצמכם אם ביצעתם שינוי כלשהו באתר. לדוגמה:

  • איחדתם עמודים, שינתם את התוכן שלהם או עדכנתם את מערכת ניהול התוכן
  • חברות קידום האתרים הקודמת חתכה את הקישורים שהיא נתנה לכם (כדאי לוודא את זה גם אם זה כרוך באי נעימות).

בעיות טכניות אפשר גם כן לבדוק דרך ה-Search Console, לדוגמה:

  • אינדקס –> כיסוי – דפים שאינם כלולים: אלו עמודים שגוגל לא יכול לכלול באינדקס. לדוגמה, הם עשויים להיות חסומים דרך קובץ שנקרא txt או שמדובר בעמודים שהסרתם. גם קישורים חיצונים לעמודים שלא קיימים עקב טעויות בהקלדה וכו' יופיעו כאן.
  • מדובר בענישה ידנית או בעיית אבטחה שגורמת לגוגל להציג הודעת אזהרה עבור מי שמנסה להיכנס לאתר שלכם.

בעיות של חווית גלישה באיכות נמוכה (רלוונטי לאתרים חדשים)

אם פתחתם אתר חדש או שינתם לחלוטין את האתר הקיים בלי להתחשב בקידום אתרים, ייתכן שתחוו ירידה בדירוגים. גם אם הדירוגים לא השתנו, יכול להיות שכמות ההמרות פשוטה ירדה.

מלבד בדיקות טכניות כמו בדיקת מהירות (דרך Pagespeed Insights או Pingdom) ובדיקת השמישות של האתר בניידים, שגם אותה אפשר לראות דרך ה-Search Console, יש עוד כמה בעיות נפוצות באתרים כיום:

  • תפריטים לא מספיק ברורים או אפילו זהים
  • טפסי יצירת הקשר שקשה למצוא אותם או באגים משונים אחרים (עגלת הקניות מתרוקנת כשהגולש יוצא לשנייה מהאתר בגלל)
  • בעיות של נגישות (פונט קטן, שילוב צבעים לא נוח בעין)
  • תוכן מועט שכתוב בצורה לא מושקעת
  • עודף מודעות (עשוי לפגוע גם בדירוגים)

ועוד הרבה מאוד מקרים אחרים.

smartphone check

 

אחת הדרכים הכי פשוטות להבין מה לא בסדר היא לבקש חוות דעת על האתר, רצוי מאנשים שאין לכם איתם קשר אישי כדי שישמרו על אובייקטיביות. לדוגמה, בפייסבוק יש לא מעט קבוצות של שאלות ותשובות שמיועדות דווקא למי שאינו מומחה.

יש גם כלים שמנתחים את פעילות הגולשים באתר שלכם. לדוגמה, HotJar מראה לכם "מפת חום" של האתר ומקליט את תנועת העכבר (או האצבע) והלחיצות על טפסים. יש גם אפשרות לבצע סקרים ולשאול את הגולשים ישירות מה מפריע להם.

ומילה אחת אחרונה

נושאים רבים שהזכרנו, במיוחד בשני החלקים האחרונים דורשים הבנה טכנית ובדרך כלל עדיף שלא תנסו לפתור אותם בעצמם אם אין לכם רקע בניהול או בניית אתרים. רצוי לפנות לחברה שבנתה לכם את האתר, מנהל האתר שלכם (אם ישנו) או פשוט לעשות רשימה שלהם להגיש אותה לחברת בניית האתרים שתבחרו בה.

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!