Stand with Israel

9 טיפים למציאת נושאים חדשים לקידום האתר שלכם

 

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לקידום האתר שלכם והשגת תנועה אורגנית נוספת היא באמצעות עיבוי והוספה של תכנים לאתר.

אבל לא תמיד קל כל כך למצוא על מה בעצם לכתוב, במיוחד כשרוצים להתרכז במרחב מצומצם יחסית של מילות מפתח

נושאים-חדשים-לקידום-האתר

הנה עשרה כלים ועצות נוספות שיעזרו לכם למצוא את הנושאים הטובים והאפקטיביים ביותר לכתיבה:

1.שלבו גם תמונות והעלו סרטונים ליו-טיוב

אחד היתרונות הגדולים ביותר של תמונות וסרטונים הוא שהם נוטים להופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש. למעשה, על פי הנתונים של Advanced Web Ranking, ברגע שיש סרטון משולב במקום הראשון או השני, הוא זוכה לאחוזי כניסה גבוהים מאוד ואתרים במקומות נמוכים יותר (גם 4-5) זוכים לאחוז נמוך מההקלקות.

 

כשאתם מעלים סרטון ליו-טיוב, שימו לב שאתם משלבים את מילות המפתח הנכונות בתיאור ובשם הסרטון. הפנו לאתר / טלפון באמצעות שקופית בסרטון עצמו והוסיפו אותו גם לתיאור בשורה הראשונה.

רצוי, אבל לא חובה לתמלל את הסרטון או להרחיב אותו למדריך קצר ולהטמיע אותו בעמוד מכיוון שלפעמיים גוגל מציג קישור לעמוד ולא לסרטון עצמו.

אם העליתם תמונה לאתר שלכם, עשו שימוש בתג ALT וכתבו ב2-3 מילים מה יש בתמונה. רצוי מאוד לשים את התמונה בעמוד עם הרבה תוכן רלוונטי ולא רק כחלק מגלריה.

2.שימו לב מה המתחרים שלכם מעלים

אחת השיטות הבדוקות למציאת רעיונות לכתיבה בלי להשתמש בכלים אוטומטים היא לבדוק את המתחרים שלכם על מילות המפתח העיקריות ולראות אילו עמודים מחזירות התוצאות. לדוגמה, יכול להיות שמילה חשובה תוביל בכלל למאמר או לבלוג ולא לעמוד שיווקי או דף הבית.

אם אתם נצמדים לאותו הנושא או נושא קרוב, נסו ליצור גרסה טובה יותר ומורחבת שלו. אל תשתמשו בדיוק באותם רעיונות או נקודות מפתח (גם אם הניסוח שונה).

3.אתרו מילות מפתח דומות

יש מגוון של כלים שמאפשרים למצוא מילות מפתח דומות, אבל לא זהות בדיוק.

לדוגמה

  • בדיקת מילות חיפוש בהתאמה רחבה בכלי של גוגל -Google Keyword Planner
  • Ubersuggest – כלי חינמי לניתוח ומחקר מילות חיפוש
  • הקלדה של שאילתה וסריקה של תחתית העמוד תחת "אנשים מחפשים גם"
  • הקלדה של מילה בודדות בתיבת החיפוש של גוגל. כך ההשלמה האוטומטית תמצא ביטויים יחסית מגוונים. אחר כך אפשר להקליד ביטויים ארוכים יותר וחוזר חלילה…
  • אתר Soovle יכול להציג השלמות אוטומטיות מאתרים שונים: יו-טיוב, גוגל, יאהו, אמזון ואפילו ויקיפדיה

 

4.כלים למציאות נושאים לכתיבה (מתאים יותר למחקר ביטויים באנגלית)

ישנם לא מעט כלים שיוכלו לעזור לכם במציאת נושאים לכתיבה. רובם עובדים טוב יותר באנגלית וההתאמה לעברית היא פחות מוצלחת.
הנה כמה מהם :

  • SEMRUSH Topic Research
  • הסבר על הכלי של Hubspot
  • Ahrefs Content Explorer (בתשלום)

 

5.אתרי שאלות ותשובות ורשתות חברתיות

אתרי שאלות ותשובות הם מקור מצוין למציאת נושאים עבור האתר שלכם דרך קטגוריות מתאימות: אתר פופולארי בעברית הוא stips.co.il, אבל גם Quora תומך תמיכה מלאה בעברית כיום ואפשר להירשם לקבלת התראות במייל.

עוד אתר מעט שונה אבל אפקטיבי, במיוחד באנגלית, הוא Reddit. מדובר באתר הדיונים הגדול ביות ברשת כאשר לכל נושא או תת נושא ישנו עמוד שאלות ותשובות משלו.

גם ברשתות חברתיות ובעיקר בפייסבוק קל למצוא נושאים פופולאריים. פשוט כנסו לחיפוש ומצאו קבוצות שעוסקות בנושא הרלוונטי אליכם. העדיפו קבוצות עם רמת פעילות גבוהה (לפחות פוסט אחד או שניים ליום).

אם אתם עושים שימוש ב-Buzzsumo (בתשלום) גם שם אפשר למצוא נושאים ופוסטים שהגולשים אהבו לשתף

6.גוגל טרנדס

גוגל טרנדס הוא כלי חביב שמאפשר לכם לראות אילו נושאים הופכים להיות פופולאריים בחיפושים באופן יחסי (כלומר, הוא לא מודד את מספר החיפושים).

הקאצ' הוא שלמרות שהכלי תומך גם בפירוט ברמת מילת המפתח, בישראל הנושאים הם כללים מאוד. לדוגמה, שמות של קבוצות כדורגל או זמרים.

מומלץ גם להתקין תוסף לכרום בשם Trends for Chrome שיכול להתריע על זינוק בחיפושים.

7.גוגל אלרטס

גול אלרטס הוא כלי מעט דומה לטרנדס, אבל הוא מתריע על תוצאות חדשות על פי מילות מפתח שגוגל הוסיף לאינדקס שלו. הוא יכול להציג בין היתר גם ידיעות מגוגל ניוז, בלוגים וסרטונים.

יש לקחת בחשבון שהכלי לא תמיד יחזיר את התוצאות שאתם מצפים להן ולפעמיים חייבים להיות ספציפיים. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לחפש מה חדש אצל חברת "טסלה", אנחנו עשויים לקבל חדשות על שינויים במניות שלה או בכלל ידיעה על אילון מאסק (מכיוון שהמילה "טסלה" תופיע בטקסט).

8.שימוש בסרצ' קונסול

בעזרת ה-Search Console קל לנו לראות חיפושים שבהם האתר שלנו הופיע, אבל לא בהכרח במקומות גבוהים מספיק (עמוד שני ומטה) ביחד עם מספר החשיפות הכולל, אבל לא רק: בעזרת כלי משלים שנקרא Search Console Insights, נוכל לראות את הדפים עם מדדי ההתנהגות הכי טובים ביחד עם מילות המפתח שהובילו אליהן (בזכות החיבור עם Google Analytics).

באופן הזה יהיה לנו קל יחסית למצוא לא רק נושאים חדשים לכתיבה, אלא גם לדעת איזה סוג של תוכן הגולשים אוהבים.

9.תיעוד החיפושים הפנימיים מהאתר שלנו

הרעיון הוא לקחת את החיפושים מתוך האתר שלנו וכך למצוא אילו נושאים אנשים מחפשים, אבל לא מחזירים תוצאות או מחזירים תוצאות לא רלוונטיות.

אם ההטמעה הטכנית מורכבת מדי, גוגל מציעה מנוע חיפוש פנימי לאתרים שמחזיר תוצאות במבנה שלה, אבל מאפשר לכם. לסנן רק תוצאות מתוך האתר. הוא נקרא Programmable Search Engine וקל להטמיע אותו בערך באותה קלות של כפתור לייק מפייסבוק…

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!