Stand with Israel

קידום אתרים – האומנם כל אחד יכול?

 

בתור בעלי אתרים וותיקים יותר ופחות, בוודאי יצא לכם לקבל לפחות פעם אחת פרסומת לתיבת הדואר האלקטרוני שלכם עם הצעה שאי אפשר לסרב לה כמו למשל קידום אתרים על 10 או 15 מילות מפתח ב – 1000 ש"ח בלבד (וזוהי דוגמה פחות קיצונית יחסית).

קל מאוד להתפתות לחברת קידום זולה, ובמיוחד אם המנהל שלה (שלרוב עובד לבדו או עם מספר מועט של עובדים נוספים) נראה כמו בחור לעניין. אחרי הכול, כל חברות הקידום משתמשות באותם שטיקים וטריקים, לא?! אז זהו, שממש לא…

חברת קידום אתרים

מה הופך חברת קידום אתרים למקצועית?

ההבדל בין חברת קידום אתרים אמינה וותיקה ובין חברת קידום אתרים שיותר טובה בלעשות רוח מאשר להראות תוצאות של ממש טמון בין היתר בניסיון ובראייה הכוללת של עבודת הקידום, וניתן לבחון זאת בכמה אופנים :

תשתית – לחברה מקצועית יש את כל הכלים הדרושים על מנת לספק לאתר של הלקוח תשתית קידום טובה שהיא למעשה כמו היסודות שעליו בונים את הבית. אם היסודות לא נבנים כמו שצריך, יום אחד חלק מהבית פשוט עלול לקרוס… תשתית זו כוללת לרוב עבודה על קוד האתר, התאמת עמודים לביטויים שאותם הגולשים מחפשים ומעבר יסודי על כל תקלה שיכולה לפגוע ביכולת שלו להתברג במיקומים אטרקטיביים בעתיד.
בנוסף לכך, אתר שהמבנה הפנימי שלו לא טוב ולא מתוקן בזמן, צובר עוד ועוד בעיות עם הזמן, בעיקר כאלו הקשורות לעמודים כפולים או עמודים חשובים שקבורים בעומק האתר ולכן מנועי החיפוש לא נותנים להם מספיק קרדיט.

הערכת סיכונים – יש שתי דרכים עיקריות להגיע לתוצאות בקידום אתרים : הדרך האיטית והבטוחה והדרך המהירה, אך המסוכנת. בדרך הבטוחה בונים את רשת ההפניות אל האתר מאתרים אחרים באופן הדרגתי ומחושב (לרוב באמצעות קישורים), ואילו בדרך המסוכנת בונים הרבה מאוד הפניות בזמן קצר ובעצם יורים לכל הכיוונים בלי מחשבה על מחר.
במקרים הפחות גרועים, האתר פשוט לא יתקדם לשום מקום. במקרים היותר גרועים, גוגל עשוי לפסול אותו לצמיתות ויהיה צורך להעביר את האתר לכתובת חדשה ולעשות הרבה מאוד פעולות כדי להחזיר את המצב לקדמותו. (לרוע המזל, יש מקרים בהם גוגל מזהה אתר שנענש בעבר גם על כתובת חדשה).

צוות – בחברות קידום, וגם באלו שמונות צוות קטן יחסית של עד עשרה אנשים יש בדרך כלל חלוקה ברורה בין נושאי התפקידים השונים. לדוגמה, יש כאלו שהתפקיד שלהם הוא לטפל בצד הטכני, יש כאלו שמנתחים את התוצאות ומתנהלים מול הלקוח (מנהלי פרויקטים) ויש כאלו שאחראים על יצירת קשרים עם אתרים אחרים (הם אמנם לא מדברים עם הלקוח, אבל התפקיד שלהם הוא חשוב במיוחד).

רגע – על איזו תוצאה אנחנו מדברים?

נושא מדידת תוצאות קידום אתרים הוא נושא מורכב. בגדול, עד לפני כמה שנים היה מקובל למדוד את ההצלחה באמצעות רשימה של מילות מפתח, כאשר השאיפה הייתה להגיע לאחד משלושת או ארבעת המקומות הראשונים בכל מילות המפתח שקודמו שיטה זו הובילה לכך שלא מעט חברות קידום תמחרו את שירותי הקידום שלהם על סמך מילות המפתח.

היום שיטת מדידה זו הופכת להיות פחות ופחות רלוונטית מכיוון שכל גולש מקבל תוצאות קצת שונות אם הוא מחפש ביטויים קרובים אחד לשני. בנוסף לזאת, גוגל מעודד את הגולשים לחפש שאילתות מדויקות יותר שלא נשאלו בעבר, כך שאנחנו לא תמיד יכולים להתאים את מאמצי הקידום למילים ספציפיות.

רוב חברות הקידום הוותיקות מבינות שהזמנים משתנים ולכן הן מעבירות את הפוקוס של קידום האתר אל העלייה הכוללת בחשיפה שלו (אותה אפשר למדוד בקלות באמצעות כלים שגוגל בעצמה מספקת). הדוחות האלו מורכבים יותר מסתם להגיד "עלית שני מקומות בצימרים בגליל ", אבל הם מספקים תמונה אמיתית יותר של המציאות בשטח. למשל – תיאור כמו "בחיפושים שקשורים בגליל רואים עלייה, אבל החיפושים שקשורים בכינרת עדיין מדשדשים וחשוב לשים עליהם את רוב המשקל בחודש הקרוב" הוא הרבה יותר מפורט ובעיקר פרקטי. כמובן שהלקוח וחברת הקידום צריכות להיות בתיאום מלא אחד מול השני מכיוון שיתכן ויש צורך לבצע באתר שינויים מבניים גם במהלך הקידום.

דבר נוסף, היום מצופה מחברת הקידום להגדיל ראש ולזהות נקודות תורפה באתר שגורמות לכך שגולשים המגיעים אליהן לא הופכים ללקוחות פוטנציאלים. לדוגמה, יכול להיות שבאתר להפקת אירועים יש עמוד "בר מצווה" עמוס בקטעי וידאו בלי הסברים ובלי טופס צור קשר בולט ונראה לעין, כך שלמרות שהרבה אנשים שמחפשים "קליפ לבר מצווה" מגיעים אל העמוד, רובם הולכים לאיבוד בין כל הסרטונים ולא יוצרים קשר עם חברת ההפקות.

לסיכום – כך תזהו חברת קידום אתרים חשודה

אם מבטיחים לכם להיות במקומות גבוהים במיוחד בתקציב של כמה מאות שקלים בחודש, או לחילופין, נותנים לכם מחיר גבוה מאוד בלי להתייחס פרטנית לאתר שלכם

אם מתחילים ישר בקידום בלי לספק לכם ניתוח מקדים של האתר ולא דורשים לבצע שום שינוים באתר עצמו (On Page)

אם אין תיק עבודות מסודר ופרטי יצירת קשר, לפחות של חלק מן הלקוחות (יש גם מקרים רבים בהם הלקוחות לא רוצים לחשוף את עצמם מסיבות מובנות)

אם החברה לא דורשת גישה אל חשבונות Google Analytics ו – Google Webmaster Tools

אם החברה מנסה לכבול אתכם לחוזה ארוך טווח בלי לספק לכם סיבה מוצדקת לכך

בהצלחה !

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!