Stand with Israel

קידום אתרים כאסטרטגיה שיווקית

 

רבים רואים בתעשיית קידום האתרים ככלי טכני בלבד. כלומר, אתם משלמים לחברת קידום אתרים על מנת שזו תקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש. אם האתר שלכם יהיה מקודם יותר במנועי, יכנסו אליו יותר גולשים, ואם יכנסו אליו יותר גולשים, יותר מהם יהפכו ללקוחות.

קידום אתרים כאסטרטגיה שיווקית
למרות שהנוסחה הזו מתארת בצורה טובה למדי את העקרונות של קידום אתרים, היא גם מתייחסת אל המקצוע מזווית ראייה צרה מאוד ובעצם מזניחה את העיקר שהוא האתר שלכם. לפי נוסחה זו, יש להתייחס לקידום של אתר משעמם ואפרורי עם דפי טקסט שאף אחד לא באמת קורא באותו האופן בו מקדמים אתר עם טקסט עשיר, קטעי וידאו מושקעים ותמונות מושכות.
במילים אחרות, מקדם אתרים טכני, רואה באתר שלכם כלי בדרך אל המטרה, ואילו מקדם אתרים שמסתכל על המקצוע מבחינה הוליסטית, רואה בו את המטרה עצמה, ואילו קידום האתרים הוא רק כלי שעושים בו שימוש על מנת לממש אותה.

מה כל זה אומר תכל'ס?

בתכל'ס, כל זה אומר שאם אתם מגיעים לחברת קידום אתרים אשר מדברת אתכם בעיקר על קידום של האתר למקומות כאלו וכאלו במילות מפתח (ביטויים) כאלו וכאלו, סימן שהיא חושבת על קידום לטווח הקצר ולא רואה בו חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם.

לעומת זאת, חברה מנוסה יותר שמסתכלת גם על התמונה הכוללת, תבדוק את האתר לעומק ותציע לכם לבצע בו שינויים מסוימים לפני שהיא תתחיל לקדם אותו (ורוב האתרים בשוק הישראלי רחוקים מלהיות מושלמים). השינויים האלו יהוו בסיס טוב לקידום מוצלח בעתיד.

מבין השינויים הנפוצים ביותר שאינם קשורים ישירות לפרמטרים הקלאסיים של קידום אתרים, ניתן למנות את אלו :

  1. הטקסט בכל עמוד צריך להיות לא רק מקורי, אלא גם מעניין ובעל ערך לגולש. המבחן כאן הוא אם יש לגולש סיבה אמיתית לבקר בדף X ולא בדף Y, או שכל הדפים דומים אחד לשני וכוללים את אותו מסר שיווקי בצורות שונות.
  2. בהתאם לסעיף למעלה, היום מקובל להוסיף גם מידע מקצועי באמצעות פינת מאמרים או אפילו בלוג (עדיף, מכיוון שהוא מעורר את הגולשים לנהל דיון).
    לדוגמה, אם יש לכם אתר משכנתאות, אל תסתפקו בהצגת כל המסלולים השונים, אלא כתבו לפחות כתבה שבועית אחת על השינויים בשוק ועל התמהיל המומלץ למשכנתא כיום.
  3. שימוש בעמודים פופולאריים בצורה חכמה על מנת לקלוט את נתוני הגולשים מטפסים על מנת להעביר אותם לרשימות תפוצה אליהן ניתן לשלוח בשלב מאוחר יותר מסרים שיווקים ממוקדים.
    ניתן גם להשתמש בעמודים אלו לצורך שיווק מחדש בעזרת מודעות Adwords (טכניקה בה אנחנו "מסמנים גולשים שביקרו באתר שלנו ומציגים להם הודעות ממוקדות).
  4. הקפדה על אתר שיעלה מהר ויוצג נכון גם במכשירים סלולאריים (גוגל הכריזה באופן פומבי כי לפי החזון שלה, רוב האתרים ברשת יהיו כאלו בעתיד).
  5. כמו שאפשר לראות, מושם כאן דגש חזק מאוד על חווית השימוש באתר, וזאת מכיוון שמשנה לשנה, ישנם יותר ויותר סימנים לכך שמנועי החיפוש רוצים להיות כמה שיותר דומים לבני אדם מבחינת האופן בו הם מעריכים את האיכות וקלות השימוש באתרי אינטרנט (לפי גוגל, בעתיד לא נחפש, אלא ממש נדבר עם האלגוריתם המשוכלל שלה בשפה טבעית).
    הקישורים, שבעבר היו הכלי העיקרי לקידום, הופכים למדד שכבר קשה לסמוך עליו מכיוון שקל כל כך לבצע עליו מניפולציה.

לסיכום

למרות כל מה שכתבנו כאן, חשוב כי חברת קידום האתרים שאתם שוכרים את שירותיה תשמור על איזון בין הצדדים הטכניים והקלאסיים של קידום אתרים לבין הנושאים שהזכרנו ועוסקים יותר בפן היצירתי – שיווקי של בנייה וקידום אתרים. למרות שכיום רוב החברות כבר מודעות לצורך זה, האתגר האמיתי הוא לבצע חלוקה נכונה של תקציב השיווק בין כל הזירות השונות ברשת : קידום אתרים, קידום ממומן, רשימות דיוור, רשתות חברתיות ועוד.

לדוגמה, אם בעבר היה פופולארי מאוד להשקיע חלק ניכר מתקציב השיווק בעמודים עסקיים בפייסבוק, היום כבר לא מדובר באטרקציה כה גדולה מכיוון שברור שכדי לקבל חשיפה אמיתית בפייסבוק, צריך לשלם לפרסום הממומן שלה בנפרד, ולעיתים מדובר בלא מעט כסף (מה שכמובן מגדיל את תקציב השיווק הכולל).

נקודה נוספת שחשוב לזכור היא שתקציב שיווק יכול להיות דבר דינאמי ולהשתנות לפי התוצאות בשטח והאפקטיביות של כל ערוץ, כאשר לא כל ערוץ מתאים בהכרח לכל אתר. (כמה אנשים בפייסבוק אתם מכירים שעוקבים אחרי עמוד עסקי של מנעולן?!)

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!