Stand with Israel

קידום אתרים לקראת שנת 2014

מרבית מקדמי האתרים שתדברו איתם כיום, בוודאי יסכימו כולם על דבר אחד לפחות : בחודשים האחרונים גוגל נעשה מאוד בלתי צפוי – אתרים עולים ויורדים במיקומים חדשות לבקרים ולפעמיים גוגל מכריזים על שינויים גדולים באלגוריתם רק מספר שבועות לאחר שהשינוי עצמו נצפה על ידי מקדמי אתרים או כלי ניטור הסורקים כמות מאוד גדולה של עמודי תוצאות שונים (כזה היה למשל עדכון Hummingbird שנועד לזהות שפה אנושית בצורה טובה יותר ולספק תשובות לשאלות של ממש).

seo 2014

במצב עניינים זה, מקדמי האתרים חייבים להתחיל לשאול את עצמם האם קידום המתבסס בעיקר על התאמת עמודים למילות מפתח ספציפיות ובניית קישורים מתאימים לאותם עמודים הוא עדיין רלוונטי. אחרי הכול, כל רצף העדכונים האחרונים של גוגל (פנדה, פינגווין וכאמור Hummingbird), נועד בסופו של דבר לזהות אתרים שמשתמשים בשיטות קידום ממוכנות על פי תבנית ולהחזיר אותם לדירוג "הטבעי" שלהם. במילים אחרות, להפחית את האפקט של המניפולציות השונות ואת הקפיצה בדירוגים שאותם אתרים היו מקבלים בדרך כלל הודות לאותן מניפולציות.

התוכן הוא המלך – יותר מאי פעם

למרות שאי אפשר לפסול לחלוטין את החשיבות של מילות מפתח וקישורים שעדיין מהווים את הבסיס לדירוג של גוגל, מוטב להסתכל על האתר גם כמכלול ולחשוב כיצד הוא יוכל לשרת את הגולשים בצורה הטובה ביותר. לדוגמה, במקום להוסיף לאתר על עיצוב גינות עשרה מאמרים שונים שאף אחד כנראה לא ייקרא (החל מעיצוב גינות קטנות ועד עיצוב גינות יפניות), אפשר להשקיע את המשאבים ביצירת עיצוב מושך יותר לאתר בשילוב של טקסטים שיווקים וגלריות תמונות שימשכו את העין.

את המאמרים עצמם אפשר לחלק לכמה רשימות קצרות וממוקדות של טיפים שגם יתרמו משהו לגולש. מילות המפתח יוכלו להיות עדיין משולבות בתוך המאמרים, אך בצורה טבעית יותר שקשה יותר לזהות בה תבניתיות.

האפקט החברתי – ויראלי

עוד מגמה חשובה שאי אפשר להתעלם ממנה יותר היא הפעילות ברשתות החברתיות : מחקרים שונים מצאו שאתרים שהגולשים נוהגים לשתף ולדבר עליהם ברשתות החברתיות הם בדרך כלל גם האתרים שמדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש. למרות שאי אפשר להסיק מכך שגוגל ומנועי חיפוש אחרים יכולים לעקוב אחר כל מה שקורה ברשתות החברתיות (וסביר להניח שהם לא מכיוון שחלק גדול מהדפים ברשתות האלו חסומים לגישה מבחוץ), ייתכן בהחלט שמדדי האיכות שאותם מנועי החיפוש מחפשים מקבילים במידה רבה לאלו שחשובים לגולשים.

מסיבה זו, חשוב מאוד לשלב את פעילות האתר ברשתות חברתיות ולהוסיף תיבות אוהדים וכפתורי לייק או פלוס אחד על מנת לקבל כמה שיותר פידבק מן הגולשים. ככל שניטב להבין מה הגולשים אוהבים באתר ועל אילו תכנים הם ממליצים, כך גם נשפר את חווית השימוש הכוללת בו וסביר להניח שהדירוגים שלנו במנועי החיפוש ישתפרו בהתאם.

ציטוטים מרחבי הרשת לעסקים מקומיים

אם האתר שלכם מייצג עסק פיזי ויש לו כרטיס ב – Google + Local, ישנה גם חשיבות מכרעת לאזכורים של האתר באתרים אחרים. לדוגמה, אם מדובר במסעדה, הפרטים שלה באתר הבית ובאתרים כמו rest או 2eat ודפי זהב חייבים להיות כולם תואמים. ההתאמה בין האתרים השונים היא אינדיקציה חזקה למנועי החיפוש שהפרטים האלו הינם אמיתיים ואותנטיים, במיוחד אם באתרים אלו יש גם המלצות מגולשים.

לסיכום, למרות שקידום אתרים מודרני עלול להישמע כמו עסק מורכב למדי שדורש מבעל האתר או חברת קידום האתרים לפעול בכמה חזיתות שונות בו זמנית, בסופו של דבר, כל הפעילות הזו יכולה לשפר באופן משמעותי את האינטראקציה של הגולשים עם האתר ולכן גם את אחוזי ההמרה בו.

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!