Stand with Israel

10 רעיונות לשיווק דיגיטלי בתקופת הקורונה

 

העולם שלנו עומד בפני אתגר רציני עם התפשטות נגיף הקורונה, עסקים רבים בכל העולם הושפעו מאוד בגלל ה-COVID-19, אך יש תקווה באופק.

שיווק דיגיטלי קורונה

בשעת משבר זו, הקהילות שלנו זקוקות אחת לשנייה כעת יותר מתמיד. אנשים זקוקים וכמהים לתמיכה, הבנה, חינוך, ומשאבים.ברחבי העולם, רבים יוצאים מביתם על מנת לעזור ולתמוך בחלשים, במבוגרים או סתם מרימים את המורל בשכונות מגורים..

בניגוד לאי הוודאות שמרחפת מעלינו, מה שבטוח זה שתחום הדיגיטל והאונליין חזק עכשיו יותר מתמיד.

אם זה המדיה החברתית שמשמשת כפלטפורמה מצוינת לחיבור בין אנשים ויכולה לספק באופן דומה את צרכיהם, ואף יכולה להיות מאוד עוצמתית אם משתמשים בה בצורה נכונה.

הפעילות הממומנת (PPC), שעלויותיה ירדו משמעותית עקב ירידה בכמויות המפרסמים, עכשיו מאפשרת לבעלי עסקים להתמקם בעמוד הראשון ולהשיג המרות רבות יותר ובמחירים זולים יותר מלפני המשבר במרבית מהורטיקלים.

ומה עם קידום האתר שלכם? גם כאן תצטרכו לבצע שינויים אסטרטגיים ברמת התוכן, יש להתאים את התוכן אותו אתם מעלים לתקופה שבה אנו נמצאים, נסו לברר מה מעניין את הלקוחות שלכם כרגע, מה תוכלו ללמד אותם, או כיצד תוכלו לתרום להם ערך עם התוכן שאליו יחשפו. תוכלו להיעזר במנוע החיפוש של גוגל ובגוגל טרנד על מנת לזהות מגמות בתוכן שגולשים מחפשים.

שימו לב, אנשים ממשיכים לגלוש באינטרנט, ואפשר לומר שאחוז הגלישה באינטרנט נסק בתקופה האחרונה – תעבורת האינטרנט הפנים ישראלית לאתרים ישראלים גדלה בשבועיים האחרונים ב-25% – כך עולה מנתוני מחלף האינטרנט הפנים-ישראלי (IIX – Israeli Internet eXchange), המחבר בין כל ספקי הגישה לאינטרנט בישראל. אנשים עדיין מבלים את זמנם הפנוי באתרים שונים תוך חיפוש של תוכן הומוריסטי, אינפורמטיבי, לייף סטייל, אתרי אי קומרס ועוד.. ההבדל היחידי הוא שהם לא יכולים לצאת מהבית.

כבעלי עסק, סביר להניח שאתם מחפשים דרכים לשרוד את המבול ומקווים שהסערה תעבור והים יחזור להיות שקט. נסו להישאר חיוביים – אנחנו לקראת שיפור במצב, זה בטוח.

התקופה הזו היא רק הפרעה קטנה לפעילות שלכם. כאשר הנורמליות תחזור בקרוב, אינכם רוצים להישאר מאחור, אלא לנצל את הזמן ולייצר יתרון, אין זמן מתאים יותר לכך מאשר עכשיו שכולנו בבתים ויש זמן פנוי.

זה הזמן לקחת צעד אחורה ולהסתכל במאקרו על העסק ולנסות להבין כיצד משפרים אותו ומכינים אותו ליום שאחרי. בתור בעלי עסקים או מנהלי שיווק בתקופות משבר כמו עכשיו צריך להמשיך לדחוף קדימה תוך השלמה עם המציאות והסתגלות אליה.

מה שאתם ממש לא מעוניינים לעשות עכשיו זה להוריד רגל מהגז בשיווק שלכם, או לקבל החלטות שיווקיות מוטעות שבאות לידי ביטוי בקיצוץ בפעילויות השיווקית שעל פניו לא מכניסות רווחים כמו בעבר אך הן חלק מהתמונה הגדולה שבסופו של דבר מייצרת לכם הכנסה. זכרו שלכל נכס דיגיטלי שלכם יש קהל רלוונטי, חשיבות, ויכולת לייצר תנועה ואין לזלזל באף ערוץ שיווק.

עכשיו לאחר שהפחנו בכם טיפת תקווה,

איך אנחנו מנצלים את משבר הקורונה לטובתנו?
הנה 10 רעיונות ראדיקלים לשיווק דיגיטלי נכון בזמן הקורונה ואחריו:

 

1.התחברו עוד היום ללקוחות שלכם במדיה החברתית

כולנו מתמודדים עם ההשפעה של התפרצות נגיף הקורונה על חיינו וכולנו נוקטים באמצעי זהירות. אנו נעולים בבתינו וילדנו לא לומדים בבית הספר. אנחנו לא יכולים לבקר את החברים שלנו. אנחנו לא יכולים לאכול במסעדות האהובות עלינו או לצאת לקולנוע או לחתונה של חבר או בן משפחה. זה הזמן שלנו להפגין אמפתיה אמיתית לאחרים ולעזור איפה שניתן. זו תקופה שכולנו צריכים להיות רגישים – ולא מכירתיים או דוחפים מדי –  זו הזדמנות נהדרת למותג שלכם להתבלט בצורה אותנטית וחברתית בעזרת תוכן עם מסר אחד ברור- אנחנו כאן בשבילכם ואתם יכולים לסמוך עלינו.

אף אחד לא מעוניין לראות אתכם מנסים לדחוף לו מוצר שהוא לא ממש צריך ושהמצב הכלכלי כרגע לא מאפשר לו גם ככה לרכוש מותרות אבל במידה ותתנו לו ערך אמיתי, ביום שאחרי אתם כבר מותג שניתן לסמוך עליו, שנמצא שם גם שהמצב קשה ולא משאיר את הלקוחות והעוקבים שלו לבד.

יותר ויותר אנשים נמצאים כעת במדיה החברתית מאחר ואין להם כל כך ברירה אלא להיות בבית, הם סרים ומחפשים אחר עדכונים שיפיגו את השעמום ומנסים להישאר מחוברים למה שקורה בכל זמן נתון, הFOMO לא עזב אותנו. זה הזמן להיות שם בשבילם ולייצר תוכן אינטראקטיבי שמגדיל מעורבות.

עשו מעשים טובים, אם זה לתרום מזון באזור הפעילות שלכם או לסייע לקשישים בקניות במכולת שלהם. קדמו באופן לא ציני את המעשים הטובים שלכם באמצעות שיווק במדיה החברתית.

צרו פעילויות שמעבירות את הזמן לגולשים שלכם, תנו טיפים לאיך להעביר את הזמן עם הילדים, נסו לתרום ולספק ערך וכך תוכלו להתחבר ללקוחות שלכם בצורה אותנטית.

 

2. דהרו קדימה, אל תיתנו להם לאכול אתכם וקדמו את האתר שלכם

קידום אתרים (SEO) עוזר לעסק שלכם להגדיל את התנועה האורגנית לאתר ומאפשר לכם לעבור ממצב של הזרמת תנועה באופן ממומן בלבד למצב של הזרמת תנועה שנכנסת לאתר באופן יציב וקבוע ללא תקציב שיווק נוסף.

אתם רוצים להיות בעמוד הראשון שלGoogle  – ולא סתם בעמוד הראשון אלא בראש הרשימה – כך שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם יחפשו מילות מפתח מסוימות הקשורות לעסקכם במנוע החיפוש אתם תהיו שם לתת להם הצעת ערך. דעו שלטפס לראש התוצאות האורגניות לוקח זמן ומצריך זמן רב של השקעה באופטימיזציית האתר הפנימית והחיצונית כאחד. במידה ותעצרו או תקפיאו את האופטימיזציה לאתר ולתוכן שלכם, תאבדו נדל"ן יקר בתוצאות החיפוש והנפילה החופשית שלכם עלולה לעלות לעסק שלכם אלפי ואף עשרות אלפי שקלים בהכנסות ואף יותר מכך בעלויות שכרוכות בחזרה לביצועי העבר.

יש לעשות ככל האפשר כדי להמשיך להשאיר את האתר שלכם מעודכן ורלוונטי. רמת התחרות בין עסקים ככל הנראה תעלה בעתיד הקרוב וחשוב להישאר תחרותיים ואף ליצור יתרון תחרותי באמצעות ניצול הזמן הזה.

 

3. פרסמו ממומן (PPC) YouTube/Google

עם יותר אנשים בבית שדבוקים מול המסכים, שומעים מוזיקה או משוטטים להנאתם בחיפוש אחר מוצרים או מידע, זו הזדמנות נהדרת בשבילכם לעשות שימוש בפרסום ממומן כדי להתחבר ללקוחות בדיוק בזמן הנכון והרלוונטי ביותר עבורם כאשר הם מבצעים שאילתת חיפוש במנוע החיפוש של גוגל. בנוסף, בממוצע, עלות הקליקים פחתה ב- 6 אחוזים בכל הורטיקלים מאז השבוע שעבר, כך אומר מנהל ה- PPC, איתי סמבול. ומוסיף שה- CPC צפוי להמשיך לרדת בשבוע הקרוב. ירידה בעלויות לקליק מאפשרות לעסק שלכם לנצל את ההזדמנות שמתחרים רבים שלכם לא מפרסמים ושטח הפרסום (ההיצע) גדל אך הביקוש ירד ולכן תוכלו להגדיל את כמות ההמרות ובד בבד להשאיר עוד כמה שקלים בכיס.

 

4. נסיבות ייחודיות מספקות הזדמנות להצעה ייחודית

במהלך פרק זמן לא בטוח זה, יש לכם הזדמנות להראות תמיכה בבסיס הלקוחות שלכם על ידי הצעת הנחות מיוחדות שישאירו את הכנסותיכם זורמות. זו את ההתאמה שלכם בשוק וצרו הצעה מיוחדת. אנשים רבים גולשים בבית ומחפשים הנחות בכדי לחסוך כסף במהלך תקופות של אי שקט. זוהי דרך נהדרת ליצור קשר עם הלקוחות שלכם ולשמור על זרם הכנסות קבוע. קדמו את ההצעות באמצעות פרסום ממומן באמצעות תשלום פר קליק (PPC) ובאמצעות פעילות במדיה החברתית או דרך כתבות תוכן באאוטבריין ובטאבולה.

 

5. קידום אתרים מקומי כעת רלוונטי מתמיד

כולנו צמצמנו את הנסיעות ונשארים קרוב לבית. בזמנים הנדירים שבהם אנו עוזבים את ביתנו, אנו מחפשים יעדים סמוכים לקבלת שירותים וציוד. אתם רוצים לוודא שהעסק שלכם משתמש באסטרטגיות SEO מקומיות כדי לייעל את האתר לחיפושים "קרובים אלי". אתם רוצים שלקוחות באזור הגיאוגרפי של העסק שלכם יוכלו למצוא אתכם בקלות באינטרנט, כך שהם יפנו אליכם קודם לפני שהם פונים למתחרה. בתקופה בה כולנו מחפשים נוחות, הדבר מעניק לעסק שלכם אפשרות לספק מענה בזמן קריטי.

דרך נוספת להגביר את ה- SEO המקומי שלכם במהלך תקופה זו היא לא לשכוח את החשיבות של הוספת ביקורות חיוביות. במהלך תקופת הקורונה, ניהול מוניטין אונליין הינו חשוב ביותר. זו תקופה נהדרת להתחבר בצורה אותנטית לקהל היעד שלכם ולאפשר לו לראות מה אחרים אומרים עליכם גם ברמת האתר וגם ברמת הרשתות החברתיות וגוגל מי ביזנס.

עכשיו זה זמן מושלם לעסקי אי קומרס למנף את הפעילות הדיגיטלית שלהם, אמר מנהל הסושיאל – extra, דין שטרן. "נרשמה עליה רצינית בקרב צרכנים שקונים ברשת במהלך השבועות האחרונים, אנו רואים גידול משמעותי באחוזי ההמרה באתרי אי קומרס בתחומים שונים מה שגרם לעסקים כמו אמזון להעסיק כמעט 100,000 עובדים חדשים על מנת להתכונן".

 

6. הזמן המושלם לאסוף וליצור מדיה:

נצלו את הזמן ליצור ולאסוף מדיה לנכסים הדיגיטליים שלכם, מה זה אומר בדיוק?

כל עסק הפועל כיום בזירה הדיגיטלית נלחם באמצעות המדיה שלו – ככל שהמדיה יותר איכותית ועשירה כך המותג המפרסם את המדיה הזו, נתפס כאיכותי יותר, כמשקיע יותר.

אז איך מתחילים?

קחו צלם סטילס ווידיאו בהתאם לתחומכם, אל תתפשרו וקחו איש מקצוע. צרו למותג שלכם סרטון תדמית, צלמו מוצרים שישמשו אתכם לפרסום באתר או לגרפיקה במדיה החברתית, חדשו את צילומי המוצרים הישנים, צלמו מדריכים או טיפים וכל מה שעולה על דעתכם, העיקר שתייצרו תוכן שנראה טוב ובעל ערך. ארגנו את המדיה שיצרתם בתיקיות מסודרות לפי סוגי התכנים ומטרתם ולאחר המשבר צאו מחוזקים עם מדיה עשירה שתלווה אתכם לאורך זמן.

 

7. אל תיפלו קורבן לפאניקה

כמה ביצים יש לכם כרגע בבית? אם התשובה שלכם היא ארבעה ארגזים אז סביר להניח שאתם מאלה שטסו לחנות כאשר ההיסטריה ברחבי המדינה החלה. לא כך אתם רוצים להגיב כשזה מדובר בעסק שלכם או אם ברצונכם ליישם אסטרטגיית שיווק דיגיטלית חכמה. אף פעם לא נבצע מהלך כשאנחנו בפאניקה.

רוצים לקבל החלטות? מצוין. השתמשו במדדים ונתחו את כל הנתונים העומדים לרשותכם בכלי הניתוח לפני שתקבלו החלטות. תגובות אימפולסיביות בדרך כלל לא מסתיימות טוב כשמדובר על שיווק דיגיטלי. תמיד יש להיזהר ולבחון היטב את ההחלטות טרם מגיבים במהירות לשינוי פתאומי בכלכלה או בשוק.

זכרו שהכלכלה לא מפסיקה, בעלי בתים עדיין זקוקים לספקי שירותים ביתיים ואנשים עדיין זקוקים לסחורות. כסף עדיין מחליף ידיים והצרכנים עדיין סומכים על גוגל שתמצא אנשים או אתרים רלוונטים לגולשים שלה.

 

8. נצלו את הזמן ליצירת תוכן ולסיום המטלות הדיגיטליות שלכם

עכשיו כשאתם לא נוסעים למשרד או מבצעים פגישות פנים אל פנים, סביר להניח שלוח הזמנים שלכם קצת התפנה וכעת יש לכם קצת זמן. זה הזמן לטפל בחומרים השיווקיים שייתכן ונפלו בין הכיסאות ונשכחו. צרו תיקיות מסודרות של מדיה לפי קטגוריות – מוצרים, שירותים, פרויקטים, וכו'..

אולי האתר שלכם בכלל זקוק למראה רענן עם עיצוב מחדש. הסטודיו שלנו בextra יכול לחדש את האתר שלך והכל תוך עבודה מרחוק וברמה גבוהה. זהו גם זמן נהדר לכך שמומחה סושיאל יערוך בדיקה על עמוד הפייסבוק, האינסטגרם והלינקדאין שלכם על מנת לבחון שאכן אתם מפרסמים תוכן בעל ערך רלוונטי ללקוחות, שאתם מנהלים קמפיין פרסומי חכם ושאתם מנצלים את מרבית הכלים שיש לפלטפורמות להציע לכם. כמו כן, זהו זמן אידיאלי לבצע ביקורת SEO באתר האינטרנט שלך כדי להבטיח שאתה ממקסם את אסטרטגיות האופטימיזציה שלך.

 

9. זה הזמן לבנות אתר

יש לכם עסק פיזי? העבירו אותו לאונליין והישארו חלק מהמשחק.

כיום, לכל עסק ניתן למצוא פתרון אינטרנטי שיאפשר לו לחשוף את המותג שלו בצורה נוחה ללקוחות שלו. עשו את הקפיצה לעידן הדיגיטלי עוד היום וצאו מהמשבר עם אתר חדש וממותג שיכול לשרת את לקוחותיו.

אין זמן מתאים יותר לחשיבה על איך האתר שלכם יראה, בצעו סקר שוק ובחנו את המתחרים שלכם – איך האתר שלהם נראה ומרגיש, ולאחר מכן חשבו על מה תרצו שיהיה באתר שלכם, כיצד הגולש ירגיש בו בזמן הגלישה ומה תרצו להשיג מהלקוחות באתר החדש

 

10. קדמו כתבות תוכן

היום יותר מתמיד אנשים צורכים תוכן, ואין דרך נוחה יותר לצרוך תוכן מאשר אתרי תוכן ואפליקציות דומות כמו YNET למשל. נצלו את הפלטפורמות של אווטבריין וטאבולה לפרסום כתבות ממונות במסווה של כתבות אורגניות, כך גם תספקו ערך ללקוחות, גם תבצעו עבור עצמכם יח"צ אותנטי וגם תייצרו תנועה איכותית ביותר לאתר שלכם ואף המרות איכותיות יותר.

 

לסיום,

הקפידו להתאים את האסטרטגיות העסקיות והשיווק שלכם ליום שאחרי. פגשו את הלקוחות שלכם היכן שהם נמצאים כעת (וזה בעיקר בבית ובאינטרנט) השתמשו באפליקציות כמו זום על מנת להיות שם גם מרחוק. הישארו בפרונט ודאגו שהאתר שלכם נמצא בקלות במנוע החיפוש באמצעות אסטרטגיית SEO מדויקת, נצלו את הזמן ליצור ולארגן תוכן שישמש אתכם לתקופה הנוכחית ולתקופה הקרובה. והכי חשוב, בשום פנים ואופן אל תפסיקו במאמצי השיווק שלכם אלא להפך, נצלו את התקופה שישנם פחות מפרסמים ברשת ותפסו את מקומך במוחם של הצרכנים עם מסרים מחזקים ולא מכירתיים.

כן, אלה זמנים מאתגרים עבור כולם. אבל העסק שלכם עדיין יכול לפרוח או לצאת מהמשבר הזה חזק משנכנס אליו.

אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם ולספק לכם ייעוץ דיגיטלי חכם לתקופה הקרובה.

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!