משרד פרסום - יוצרים את סיפור המותג
ניהול קמפיין פרסום בפייסבוק מאפשר לכל אחד לפרסם מודעה ממומנת בפייסבוק. התהליך עצמו דומה לרשתות פרסום אחרות כגון Adwords של גוגל, אך הוא פשוט יותר מכיוון שהתחרות בין המפרסמים השונים היא על קהלים בלבד ולא על מילות מפתח. כלומר, כדי לפרסם בפייסבוק לא צריך בהכרח חברה לניהול קמפיינים, ואפשר לעשות זאת גם באופן עצמאי (אלא אם כן מנהלים כמות גדולה במיוחד של קמפיינים).
עוד סיבה לכך שכדאי לפרסם בפייסבוק היא שכיום קשה להגיע לקהל יעד רחב במיוחד בצורה אורגנית, ופייסבוק מגבילה את החשיפה של האוהדים שניתן להגיע אליהם בצורה זו.
איך נראית מודעה ממומנת?
המודעה הממומנת יכולה להופיע בעמודה השמאלית או כפוסט פרסומי במרכז המסך של המשתמש, וניתן להבחין בינה לבין פוסט רגיל (אורגני) באמצעות הסימון "בחסות" (Sponsored).
מודעה מלאה המופיעה במרכז המסך כוללת את המאפיינים הבאים :
1.שורה אחת לשם העסק או המותג
2.טקסט – מה אתה מעוניין לפרסם או למכור
3.תמונה או סרטון נלווים
4.כפתור קריאה לפעולה
5.מידע על חברים של המשתמש שגם התעניינו בעסק או במותג
לעומת זאת, מודעה בעמודה השמאלית כוללת אך ורק תמונה או סרטון וטקסט נלווה על מנת לחסוך במקום.
באיזה יעדי פרסום אפשר לבחור?
לפני שיוצרים את המודעה עצמה דרך תפריט "דפים", אפשר לבחור במספר גדול למדי של יעדי פרסום – החל מכניסות רבות יותר לאתר האינטרנט, דרך יותר סימוני אהבתי ועד להגדלת השתתפות באירועים. פייסבוק מתאים את אשף יצירת המודעות לכל סוג מטרה בנפרד.
איך מגיעים בדיוק לקהל היעד הרלוונטי?
פייסבוק מאפשרת לבחור בדיוק את קהל היעד הרלוונטי ביותר לפי רשימה גיאוגרפית, פרטים דמוגרפים ולפי תחומי עניין.
לדוגמה, אם נרצה להגדיר אנשים ברדיוס של 40 ק"מ מתל אביב, בין גיל 18 ל – 65, נשתמש בהגדרה הבאה :
באותו אופן, נוכל להוסיף את ילידי דור ה – X שאוהבים תכנות מחשבים והם גם מאמצי טכנולוגיה בשלבים מוקדמים. כמובן שככל שנבחר ביותר אפשרויות, כך גם קהל היעד שלנו יהיה מצומצם יותר.
כמה עולה לפרסם מודעה ממומנת?
בפייסבוק כל אחד קובע לעצמו את התקציב ואת הצעת המחיר. התקציב הוא הסכום הכולל לכל המודעות שהמפרסם מוכן לשלם ואילו הצעת המחיר היא הצעה נפרדת לכל צפייה או לחיצה על המודעה. אפשר גם לתת לפייסבוק לעשות אופטימיזציה להצעת המחיר, כך שהיא תבחר את הצעת המחיר הטובה ביותר כדי להגיע לקהל הרלוונטי ביותר מבלי לחרוג מן התקציב.
לאחר שאישרנו את התקציב, המודעות שלנו יצטרכו לעבור עוד שלב אחד של אישור ולאחר מכן הן יתחילו להופיע ברחבי פייסבוק. בשלב זה נוכל להוסיף עוד מודעות לקמפיין הקיים בדיוק באותו אופן בו יצרנו את המודעה הראשונה או ליצור קמפיין חדש.
כמו כן, נוכל לראות מספר נתונים סטטיסטים אודות סדרת המודעות :
· משלוח – האם הסדרה פעילה
· תוצאות- כמה פעולות בוצעו (בהתאם למטרה שאותה הגדרנו)
· תפוצה – לכמה חשיפה הגענו
· עלות – מהי העלות לכל תוצאה (מקביל לתשלום פר ליד באדוורדס)
Power Editor
Power Editor הוא כלי מיוחד המאפשר לנהל מספר רב של חשבונות וקמפיינים במקביל, להוריד את הנתונים שלהם למחשב המקומי, לערוך אותם במהירות ולאחר מכן להעלות אותם חזרה אל השרתים של פייסבוק. כמו כן, אפשר לסנן קמפיינים לפי הסטאטוס שלהם, היעדים שלהם או שינויים אחרונים.