Stand with Israel

קידום עסקים קטנים לעומת חברות או מותגים גדולים בגוגל

 

כולם רוצים להגיע למיקומים גבוהים בגוגל, אבל האם קידום אתר של עסק קטן בתחילת דרכו דומה לקידום של עסק בינוני או עסק גדול שכבר בנה לעצמו מותג? התשובה לכך לא תמיד כל כך ברורה גם לעסקים עצמם שמחפשים חברת קידום אמינה ומתאימה לפעילות העסק/המותג.

קידום מותגים גדולים

אז בעצם מהם ההבדלים בקידום אתרים בין קידום אתר עבור עסק קטן לבין קידום חברות גדולות או מותגים גדולים ברשת ? 

רמת המורכבות של האתר

ככל שאתר הוא מורכב יותר, כך גם הקידום שלו יהיה (לרוב) מאתגר יותר. לדוגמה, קידום של אתר תדמיתי קטן שרוב העמודים בו הם בעלי מבנה דומה ובסיסי ידרוש בדרך כלל פעולות קידום דומות למדי עבור כל העמודים שלו ופעולות קידום בסיסיות ומוכרות בתחום. לעומת זאת, קידום אתר של חנות וירטואלית גדולה עם מאפיינים שונים ומורכבים עשוי לכלול כמה סוגים של עמודים כגון עמודי קטגוריות, עמודי מוצרים, עמודי מבצעים, מוצרים מובילים ועוד מגוון סוגי דפים שונים.

בכל עמוד כזה יהיה צריך לטפל בצורה מעט שונה ולהכיר טוב את מאפייני החנות לעומק כדי לבצע פעולות קידום מתאימות, בנוסף יהיה צורך להשקיע יותר שעות ולעשות שימוש במשאבים מרובים יותר. לפעמיים עבודת הקידום תצטרך להתחלק בין כמה אנשי מקצוע בחברת הקידום עצמה כמו מתכנתים, מעצבים, מקדמים, ניתוח התנהגות גולשים ועוד. לכן לשם פעילות של אתרי בעלי אופי מורכב יותר יש צורך בשירותיה של חברה בעלי ידע, מקצועיות ויכולות מתקדמות יותר. 

פעולות קידום אתרים

למרות שעבור כל אתר יש סט של פעולות קידום שהן בגדר חובה כמו למשל טיפול בתגיות, בניית קישורים ומחקר מילות מפתח, באתרים גדולים יש לעיתים קרובות צורך בפעולות קידום נוספות כגון טיפול במפות אתר גדולות במיוחד או טיפול בתכנים כפולים ודפים ריקים שמישהו פעם יצר ושכח לעדכן… אמנם מדובר כאן בפעולות פנימיות (מה שנקרא on page), אבל אתרים חייבים לפני הכול להיות בעלי תשתית טובה.

דבר נוסף : ככל שבאתר יש יותר עמודים, כך פעולות הקידום צריכות להיות ממוקדות ומחושבות יותר. פעולה גורפת עשויה "לזעזע" את האתר ולהביא לתזוזות במיקומים (לכן בדיקת מיקומים היא עדיין סופר רלוונטית).שינוי באתר בעלי נפח פעילות גדול יכול ליצור תזוזה גדולה בתוצאות החיפוש ולכן יש חשיבות לאופן יישום הפעולות וחשיבה מעמיקה ומתוכננת של פעולות ושינויים המתבצעים באתר עצמו.

לפיכך, כאשר מדובר בעסק בינוני או גדול, עליו לבחור בחברת קידום בעלת ניסיון וידע שראתה כבר אתרים בעלי אופי דומה וטיפלה בהם בהצלחה

מיתוג

מיתוג או אולי נכון יותר להגיד "מותג" הפך להיות חלק חשוב אצל גוגל בשנים האחרונות וזוהי אחת הדרכים העיקריות שבאמצעותה הוא יכול להבדיל בין אתרים עם אמינות וסמכותיות גבוהים ובין אתרים אחרים במנסים רק להראות כאלה. ניתן לשפר את המיתוג של האתר בכמה דרכים שונות:

• שימוש במאמרים של כותבים בעלי שם (רצוי שיכתבו גם באתרים אחרים)
• יצירת קישורים מאתרים אשר מהווים בעצמם מותג חזק
• יצירת ערכים עבור העסק בויקיפדיה ואזכורים באתרים אחרים שלא בהכרח דרך קישורים (תורם גם להופעה בתיבת המידע, גרף הידע). בהקשר הזה, פרסום כתבה תדמיתית באתר גדול עשויה לעלות גם אלף או אלפיים שקלים.
• פתיחת רשומה מקומית (Google My Business), העלאת תמונות באיכות גבוהה וצבירת מספר גדול של ביקורות חיוביות
כמובן שכל עסק רוצה בסופו של דבר להפוך למותג וחשוב שחברת הקידום תכוון לכך. עם זאת, באתרים או עסקים שהם כבר מותגים חזקים, חשוב על אחת כמה וכמה לשמור על המיתוג הקיים ולבצע פעולות בזהירות (כפי שכבר הסברנו). לדוגמה, שילוב של הרבה קישורים עם מילות מפתח צפופות בצורה מוגזמת ובאתרים לא אטרקטיביים או תוכן לא איכותי המקשר למותג עלול לפגוע בתדמית של האתר בעיני גוגל ותדמית המותג בעיני הגולשים בכלל.

פגישות ובניית אסטרטגיה שיווקית

בעסק קטן שכולו מנוהל על ידי אדם אחד או צוות קטן, ייתכן מאוד שכמה פגישות מקדימות והפקת דו"ח חודשי יהיו מספיקים בהחלט עבור תהליך קידום תקין. לעומת זאת, כאשר מדובר בחברות גדולות שיש להן צוותים גדולים כמו, מנהלי תוכן, מומחי אנליטיקס, מנהלי שיווק, מנהלי מותג וכדומה, חשוב שכל השרשרת הזו תהיה ביישור קו עם חברת הקידום ולכן יהיה צורך בפגישות התדירות גבוה יותר, ליווי של יישום הפעולות על ידי צוות החברה ובחינה מעמיקה של יישום הפעולות ודיווח חוזר אל הצוותים המטפלים, הנעת תהליכים שונים, יישום הקידום, ניתוח נתונים והסקת מסקנות תקופתיות משותפות, כל אלה נחוצים עבור פעילות קידום אתרים עבור מותג גדול.

למעשה, ככל שהעסק לו שייך האתר מעסיק יותר צוותים פנימיים (in house), כך גם סביר להניח שיהיו יותר התממשקויות עם חברת הקידום ואפילו פעולות קטנות כמו שינוי תוכן בעמוד ספציפי, ידרשו שיתוף וקבלת אור ירוק מצוותי המותג. יהיה גם צורך לעקוב מקרוב אחרי פעילות בערוצים אחרים כגון קידום ממומן או עמוד הפייסבוק על מנת שתהיה ביניהם אחידות מבחינת המסרים והשפה השיווקית.

גם בניית האסטרטגיה עשויה להיות שונה. למשל, רוב העסקים הקטנים ירצו פשוט לקבל כמה שיותר לקוחות ולכן ההשקעה באתר שלהם תהיה רוחבית. לעומת זאת, עסק גדול עשוי לרצות להתמקד בשירות או סקטור מסוים של לקוחות שהוא לא מצליח לחדור אליו ומעוניין לחזק את הפעילות סביבו באמצעות האתר. במקרה הזה, הקידום עשוי להיות ממוקד יותר או שסדר העדיפויות יהיה שונה.

בשורה התחתונה – קידום הוא קידום אבל…

בסופו של דבר, קידום אתרים הוא טנגו לשניים ושני הצדדים צריכים להיות מוכנים לכך. תיאום ציפיות בשלב מוקדם יכול לחסוך הרבה כאב ראש, זמן וכסף בהמשך. זה נכון לעסקים קטנים וחברות גדולות כאחת, לכן קידום אתרים זה תהליך שכדי להצליח בו חשוב מאוד לבחון האם חברת הקידום איתה נכנסים להתקשרות אורכת טווח תתאים לפעילות העסק/המותג והאם יש לה את הניסיון הדרוש עבור קידום הפעילות העסקית/ שיווקית אותה רוצים לקדם. 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!