Stand with Israel

פרסום נכון בגוגל – PPC Checklist

 

כל מי שמריץ קמפיין PPC בגוגל יודע שדברים משתנים במהירות ומה שהיה נכון היום כבר לא יהיה נכון בהכרח מחר. מגוון האפשרויות שמתווספות בכל חודש עשוי לבלבל גם את מי שעובד כבר שנים עם המערכת.

ppc checklist

הנה רשימת הצ'ק ליסט של הנקודות החשובות ביותר נכון ל-2019:

מחקר מילות מפתח : לא רק הכלי של גוגל

הכלי של גוגל לבדיקת מילות מפתח (מתכנן מילות המפתח) נחשב לכלי הקלאסי לביצוע של מחקר מילות מפתח ולקבלת הערכת סדר גודל של מחיר ללחיצה. יחד עם זאת, מתכנן מילות המפתח לא תמיד יכול לבדוק את מילות המפתח של המתחרים והמודעות שלהן. (למרות שאפשר להכניס בו כתובת אתרים). לשם זאת קיימים כלים חיצוני המתמקדים בקידום ממומן ולא רק אורגני:

כלים מומלצים :

  • Spyfu
  • Ahref
  • SEMRush

הכלים האלו מאפשרים לכם לא רק לקבל את רוב מילות המפתח עבור המתחרים, אלא גם את המיקום הממוצע עבור כל מילת מפתח ובדרך כלל גם את המודעות שהם עושים בהן שימוש.

בנוסף לכך, אפשר להשוות את הביצועים שלכם אל מול המתחרים באמצעות דו"ח פנימי של גוגל אדס בשם "דוח מכירות פומביות".

להיזהר מהתאמה מדויקת  (exact match)

עד לפני כשנה, כאשר היינו בוחרים מילות מפתח בהתאמה מדויקת, גוגל היה בדרך כלל נצמד כמעט לחלוטין למילים שרשמנו, וכך היינו יכולים למקד מודעות באופן הדוק למי שקהל היעד שלנו מחפש. היום לעומת זאת המצב שונה וגוגל עשוי לבחור גם במילים דומות מאוד. לדוגמה, אם בחרנו ב-"כובעי נשים", גוגל עשוי להציג את המודעה גם עבור "כובעי גברות".

לכן, גם אם ביצעתם מחקר מילות מפתח, ייתכן שדו"ח מונחי החיפוש שלכם יראה שאילתות שלא בהכרח ציפתם לקבל ולא מתאימות לכם. במקרה כזה עשו שימוש במילות מפתח שליליות אשר אותן גוגל מפרש כפי שהן.

היחס בין מילות מפתח למודעות

האופן שבו גוגל מציעה לחלק את המודעות היא באמצעות קבוצות, כאשר כל קבוצה בקמפיין רלוונטית לכמה מילות מפתח (ההמלצה היא בין 5 ל-20 בכל קבוצה). לדוגמה, קמפיין לחנות חיות יכול לכלול קבוצה אחת של חתולים וקבוצה אחת של כלבים, כאשר בכל קבוצה יש מותגים שונים של מזונות, צעצועים או תכשירים אחרים.

העיקרון הוא ליצור בכל קבוצה מודעות כמה שיותר מדויקות עבור מילות המפתח כדי שגוגל יוכל לבחור מבניהן (המודעות החדשות ניתן גם לתת כמה כותרות ותיאורים לאותה מודעה). פחות מדי מודעות יפגעו ברלוונטיות ולכן גם בציון האיכות ובסופו של דבר בביצועים.

עמוד נחיתה ייעודי

בעיקרון, ההתייחסות לעמוד נחיתה צריכה להיות כמו אל פלייר מקוון בו הגולש ממלא את הפרטים שלו. למרות זאת, יש הרבה מפרסמים שמעדיפים לדלג על השלב הזה ולשלוח את הגולשים לעמודים בתוך האתר שלהם. כל עוד לא מדובר בעמוד מאוד ספציפי כמו למשל מכירה של מוצר עם כפתור קנייה גדול, הגולש עשוי לפספס את היעד אליו כיוונו אותו. הדבר נכון במיוחד באתרים עמוסים עם המון באנרים והסחות דעת.

לכן, אל תתפשרו על עמוד הנחיתה ובנו לפחות עמוד אחד לכל קבוצת מודעות, ועדיף אף יותר מאחד (בגלל עניין הרלוונטיות…).

הגדרות תקציב לעומת מחיר לקליק

התקציב הכללי של הקמפיין מוגדר על פי התקציב היומי כפול מספר הימים הממוצע לחודש (30.4). לדוגמה, אם קבענו לעצמנו תקציב חודשי של 1500 ₪, התקציב היומי שלנו יהיה 49 ₪ (לאחר עיגול כלפי מטה). גוגל עשויה לבצע שינויים נקודתיים בתקציב על חשבון ימים אחרים, אבל בסוף החודש לא נשלם בשום מקרה סכום גבוה יותר מהתקציב לחודש.

מעבר לזאת, אנחנו קובעים גם מחיר ללחיצה ברמת מילות המפתח או קבוצת המודעות, כך שאמורה להיות התאמה מבחינת סדרי הגודל. במילים אחרות, אם נציע הצעות גבוהות מאוד, נחסל את התקציב שלנו במהירות. על מנת למנוע מצב כזה, קיימת אפשרות להצעת מחיר אוטומטית על פי מגוון רב של אסטרטגיות. לדוגמה :

  • מקסום החשיפות (עבור מיתוג)
  • הופעה במקום מסוים או בדף ראשון על פי הצעת המחיר המינימלית הנדרשת
  • אסטרטגיה מכוונת המרות
  • אסטרטגיה להחזר מקסימלי של התקציב

מכיוון שגוגל מבצעת הרבה שינויים לאסטרטגיות הצעת המחיר, חשוב להישאר מעודכנים. את העדכונים החשובים אפשר לראות כאן.

תשלום לפי המרה

זוהי אפשרות חדשה יחסית שבעזרתה ניתן לשלם עבור המרות ולא לחיצות. המגבלה העיקרית היא שמדובר בקמפיינים לרשת המדיה, כלומר, עבור אתרים חיצונים ולא עמודי החיפוש של גוגל. יש לשים לב שבמודל הזה אתם לא משלמים על לחיצות או חשיפות, ולכן אתם חייבים לקבוע יעד להמרה.

למידע נוסף מאתר Google Ads

להשתמש בחוכמה בשיווק מחדש

שיווק מחדש הוא הלהיט התוכן בשוק הקמפיינים הממומנים. הרעיון הוא פשוט : במקום להציג את אותה המודעה לכל הגולשים, חלק מהגולשים מקבלים מודעות שמותאמות להם באופן ספציפי לאחר שצפו באתר וביצעו (או לא ביצעו) פעולה מסוימת.

חלק מהרשימות אותן ניתן ליצור:

  • משתמשים שהסתכלו במוצרים אך לא רכשו אותם
  • משתמשים שהוסיפו מוצרים לסל, אך יצאו מהאתר
  • משתמשים שכבר עברו המרה בעבר
  • משתמשים שהשתמשו באפליקציה מסוימת

בשלב הבא אפשר ליצור קבוצות מודעות ספציפיות עבור הקהלים בכל רשימה ולשנות את הצעות המחיר בהתאם. לדוגמה, יכול מאוד להיות ששווה להציע הצעות מחיר גבוהות יותר עבור גולשים שגם אחוז ההמרה שלהם הוא גבוה יותר.

(אפשר לצרף את הסרטון הזה)

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!