Stand with Israel

שיווק דיגיטלי

קידום / שיווק דיגיטלי הוא שם כולל למגוון גדול מאוד של שירותי שיווק להם נזקק היום כמעט כל בעל אתר על מנת לשמור על דומיננטיות ונראות גבוהה ברשת. אם עד לפני כמה שנים דובר בעיקר על קידום אורגני בגוגל ושירותי פרסום ממומן בגוגל (מודעות הטקסט של גוגל), היום מספר האפשרויות הוא רב : עמודים עסקים ופרופילים במדיה חברתית, פרסום ממומן בתוך הרשתות החברתיות עצמן, שיווק בעזרת פרסומות באפליקציות סלולריות, שיווק באמצעות מודעות לגולשים שכבר ביקרו אצלנו באתר (שיווק מחדש), פרסום באתרים גדולים (ובכלל זאת באמצעות וידאו) ועוד. לכן היום כל בעל אתר ומותג הזקוק לשירותי שיווק בדיגיטל חייב סוכנות דיגיטל מקצועית שתדע לספק לו מענה 360 לכל פתרונות השיווק לה הוא זקוק בדיגיטל.

digital marketing

במאמר זה נבצע חלוקה של סוגי הפרסום העיקריים ונסביר מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. אך לפני שנתחיל, חשוב להבהיר שאין ערוץ שיווק אחד שהוא "הכי טוב", והדבר תלוי גם בסוג האתר או העסק אותו רוצים לפרסם.

כמו , החברה שמנהלת את הקמפיין צריכה למדוד את ההחזר על ההשקעה בכל ערוץ ולשנות את הקמפיין באופן דינאמי בהתאם לתוצאות ובעיקר הפוטנציאל של כל ערוץ. לדוגמה, ייתכן מאוד שלמרות שבחרנו להשקיע בהתחלה מעט ברשתות חברתיות, נגלה כי מדובר במכרה זהב שכדאי להזרים לו עוד תקציב. לעומת זאת, הקמפיין האורגני פחות אפקטיבי למרות שהאתר מופיע במיקומים גבוהים ולכן אנחנו יכולים להקטין את התקציב שלו.

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל הוא למעשה הדרך "הקלאסית" לקדם אתרים באמצעות העלתם לראש תוצאות החיפוש של גוגל. עם זאת, בשנים האחרונות גדלה ההבנה בקרב חברות הקידום שלא מספיק להביא את האתר למיקום X, אלא חשוב לשמור את הגולש בתור האתר ולהמיר אותו ללקוח פוטנציאלי באמצעות הקפדה על יצירת עמודים מושכים גראפית ועם תכנים שנעים ומעניין לקרוא אותם. אחת הסיבות לכך היא שכיום כל גולש מקבל סט מעט שונה של תוצאות, ולכן אי אפשר להסתמך רק על מיקומים אבסולוטיים.

למרות כל השינויים שחלו בתחום, קידום אורגני בגוגל עדיין מהווה חלק נכבד מכל קמפיין שיווק דיגיטאלי ואתרים שנמצאים בעמוד הראשון על ביטויים שמחפשים הרבה, זוכים למספר גבוה של כניסות בהתאם.

 

פרסום בגוגל (קידום ממומן) ושיווק מחדש

קידום ממומן בגוגל הוא קידום המתבצע דרך החלק הלא אורגני של תוצאות החיפוש, ולכן המפרסם משלם ישירות לגוגל באמצעות קביעת המחיר המקסימאלי אותו יהיה מוכן לשלם. המיקום של המודעה ייקבע גם לפי פרמטרים נוספים כמו ההתאמה שלה למילת המפתח (הביטוי שהמחפש מקליד) עליה מבוצע המכרז, הרלוונטיות של הדף אליו מובילה המודעה לתוכן שלה ושימוש בהרחבות כמו הוספת מספר טלפון כאשר צופים במודעה מהסלולר.

בנוסף למודעות טקסט, כיום ניתן להשתמש גם בשלל מודעות נוספות כגון מודעות וידאו, מודעות תמונה וגם בסרטונים קצרים שמופיעים ביו-טיוב לפני הסרטון הנוכחי בו צופה הגולש. חלק מן המודעות האלו יושבות באתרי גוגל עצמה וחלק מהן באתרים חיצונים.

 

גם קידום ממומן בגוגל הוא אבן ייסוד של כל קמפיין קידום דיגיטאלי, ובמיוחד במקרים בהם החלק האורגני תחרותי מאוד ולכן קשה להתברג בו במקומות ריאלים.

אפשרות מעניינת נוספת שמשתמשים בה לא מעט בשנים האחרונות בהקשר של קידום ממומן היא שיווק מחדש. במסגרת שיווק מחדש יוצרים מודעה שפונה אל גולשים שכבר ביקרו באתר, אך לא הומרו כפי שרצינו. הדוגמה הפשוטה ביותר היא לקוח שנכנס לאתר המוכר מוצרי חשמל ואפילו ביקר בדף מסוים, אבל לא רכש שום מוצר. מכיוון שאנחנו יודעים באיזה דף או קטגוריה הוא ביקר, אנחנו יכולים לנסח מודעה שתציע לו לרכוש את המוצר בהנחה וכך להפוך את המחיר לאטרקטיבי יותר.

רשתות חברתיות

עד לפני כמה שנים, הרשתות החברתיות היו ברובן אורגניות. כלומר, כל אחד היה יכול לקבל חשיפה גדולה למדי לעסק או לאתר שלו באמצעות הקמה של דף עסקי וצבירת אוהדים, ולאחר מכן לפרסם סטאטוסים ממוקדים.

היום הדברים מעט השתנו מכיוון שהרשתות החברתיות החלו לסנן חלק נכבד מהפעילות האורגנית, לטענתן לא בהכרח על מנת להרוויח כסף, אלא על מנת למנוע הצפה של הגולש ביותר מדי תכנים. בכל אופן, כיום יש אפשרויות פרסום ממומנות רבות גם בתוך הרשתות החברתיות ומי שרוצה לקבל דרכן חשיפה, לא יכול להסתמך על תנועה אורגנית בלבד.

החדשות המשמחות בהקשר הזה הן שאפשרויות המיקוד הן בדרך כלל שונות מאלו בגוגל וקל יותר למקד את המודעה לפי נתונים דמוגרפים או על סמך חברים של משתמשים שכבר אוהדים את הדף בפייסבוק.

פרסום בוידאו ובאתרים גדולים

פרסומת הטקסט של גוגל ופרסום באתרים השותפים איתה הן לא האפשרויות היחידות של פרסום ממומן. למעשה, לרוב האתרים הגדולים כיום ברשת יש מחלקת פרסום נפרדת המאפשרת לכם לפרסם ישירות באתר.
מרבית הפורמטים של המודעות דומים למדי אחד לשני וכוללים פרסומות וידאו קצרות (אפשרי גם באדוורדס דרך יו-טיוב) או באנרים בעמודים עצמם. ישנה גם אופציה לפרסם על גבי עמוד מעבר לפני שהגולש מגיע אל העמוד בו ביקש לצפות, כשהוא יכול להחליט לדלג על הפרסומות או לצפות בה.

כמו כן, מרבית האתרים כיום מציעים אפשרויות פרסום גם באתרים המתאימים למובייל, כך שהמפרסם לא צריך לדאוג מאיזה מכשיר מבוצעת הגלישה
כך למשל זה נראה בוואלה:

בניית אפליקציות ופרסום באפליקציות

אפליקציות הפכו להיות כלי פרסום אפקטיבי נוסף בזכות היכולת שלהן להתווסף לדף הבית של המשתמש ולהציג לו חווית שימוש נוחה וקלה יותר מאשר דרך אתר האינטרנט (גם אם מדובר באתר המותאם למובייל).
למרות שפיתוח אפליקציה נפרדת בנוסף לאתר היא לרוב יקרה, כיום אפשר לפרסם בתוך אפליקציות באמצעות פלטפורמות שונות שלמעשה מוכרות שטחי פרסום בתוך אפליקציות קיימות (אפליקציות אלו בדרך כלל ניתנות להורדה בחינם). לגוגל יש פלטפורמה כזו בשם Admob שהיא כיום חלק מ – Google Adwords, כך שכל שעליכם לעשות הוא למעשה לבחור קמפיין להתקנים ניידים ואת הפלטפורמה בה תרצו לפרסם (אנדרואיד או iOS)

 

 

יצירת רשימות דיוור

יצירת רשימות דיוור הן אחת הדרכים הוותיקות ביותר לשיווק ברשת, אך כיום יש שכלולים רבים בתחום, בין היתר אפשר לנסח הודעות שייראו ממש כמו דף אינטרנט או עמוד נחיתה עם קישורים לעומק האתר. בנוסף לזאת, אפשר לקבל סטטיסטיקה מלאה על אחוז האנשים שפתחו את המודעות ולחצו על הקישורים.

למרות הפוטנציאל הגבוה של רשימות תפוצה, יש לדעת שעל מנת לבנות רשימות ממוקדות ומפולחת, צריך קודם כל להיעזר באמצעי השיווק הנוספים שפורטו במאמר על מנת לבנות את הרשימה עצמה.

 

נשמח לעמוד לרשותכם ולספק מענה מקצועי לשיווק דיגיטלי >

 

 

 

תגובות 0
עוד בנושא
JOIN THE DISCUSSION

אין להעתיק תוכן מאתר זה!