רבים רואים בתעשיית קידום האתרים ככלי טכני בלבד. כלומר, אתם משלמים לחברת קידום אתרים על מנת שזו תקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש. אם האתר שלכם יהיה מקודם יותר במנועי, יכנסו אליו יותר גולשים, ואם יכנסו אליו יותר גולשים, יותר מהם יהפכו ללקוחות.
למרות שהנוסחה הזו מתארת בצורה טובה למדי את העקרונות של קידום אתרים, היא גם מתייחסת אל המקצוע מזווית ראייה צרה מאוד ובעצם מזניחה את העיקר שהוא האתר שלכם. לפי נוסחה זו, יש להתייחס לקידום של אתר משעמם ואפרורי עם דפי טקסט שאף אחד לא באמת קורא באותו האופן בו מקדמים אתר עם טקסט עשיר, קטעי וידאו מושקעים ותמונות מושכות.
במילים אחרות, מקדם אתרים טכני, רואה באתר שלכם כלי בדרך אל המטרה, ואילו מקדם אתרים שמסתכל על המקצוע מבחינה הוליסטית, רואה בו את המטרה עצמה, ואילו קידום האתרים הוא רק כלי שעושים בו שימוש על מנת לממש אותה.
בתכל'ס, כל זה אומר שאם אתם מגיעים לחברת קידום אתרים אשר מדברת אתכם בעיקר על קידום של האתר למקומות כאלו וכאלו במילות מפתח (ביטויים) כאלו וכאלו, סימן שהיא חושבת על קידום לטווח הקצר ולא רואה בו חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם.
לעומת זאת, חברה מנוסה יותר שמסתכלת גם על התמונה הכוללת, תבדוק את האתר לעומק ותציע לכם לבצע בו שינויים מסוימים לפני שהיא תתחיל לקדם אותו (ורוב האתרים בשוק הישראלי רחוקים מלהיות מושלמים). השינויים האלו יהוו בסיס טוב לקידום מוצלח בעתיד.
למרות כל מה שכתבנו כאן, חשוב כי חברת קידום האתרים שאתם שוכרים את שירותיה תשמור על איזון בין הצדדים הטכניים והקלאסיים של קידום אתרים לבין הנושאים שהזכרנו ועוסקים יותר בפן היצירתי – שיווקי של בנייה וקידום אתרים. למרות שכיום רוב החברות כבר מודעות לצורך זה, האתגר האמיתי הוא לבצע חלוקה נכונה של תקציב השיווק בין כל הזירות השונות ברשת : קידום אתרים, קידום ממומן, רשימות דיוור, רשתות חברתיות ועוד.
לדוגמה, אם בעבר היה פופולארי מאוד להשקיע חלק ניכר מתקציב השיווק בעמודים עסקיים בפייסבוק, היום כבר לא מדובר באטרקציה כה גדולה מכיוון שברור שכדי לקבל חשיפה אמיתית בפייסבוק, צריך לשלם לפרסום הממומן שלה בנפרד, ולעיתים מדובר בלא מעט כסף (מה שכמובן מגדיל את תקציב השיווק הכולל).
נקודה נוספת שחשוב לזכור היא שתקציב שיווק יכול להיות דבר דינאמי ולהשתנות לפי התוצאות בשטח והאפקטיביות של כל ערוץ, כאשר לא כל ערוץ מתאים בהכרח לכל אתר. (כמה אנשים בפייסבוק אתם מכירים שעוקבים אחרי עמוד עסקי של מנעולן?!)
אין להעתיק תוכן מאתר זה!